וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושי קירש מדיה אישרו את מכירת נכסי רשת הטלוויזיה לחיים סבן

יהודה שויצר

31.3.2003 / 23:44

כעת זקוק המיליארדר ואיש העסקים הישראלי לשעבר רק לאישורי רשות ההגבלים העסקיים הגרמנית והרגולטור בתחום המדיה של גרמניה



חיים סבן, המיליארדר ואיש העסקים הישראלי לשעבר, אמר היום כי נושי קירש מדיה אישרו לו לרכוש את רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בגרמניה, פרוזיבן סאט1, וספריית הסרטים של קבוצת המדיה הגרמנית.



בעקבות קבלת אישור נושי קירש מדיה - הכוללים בנקים גרמניים, חברות ביטוח ואולפני סרטים הוליוודיים שמכרו לחברה סרטים - זקוק סבן כעת רק לאישורי רשות ההגבלים העסקיים הגרמנית והרגולטור בתחום המדיה של גרמניה. סבן קפיטל גרופ מסרה קודם לכן כי אישורים אלה צפויים להתקבל בתוך ארבעה עד שישה שבועות.



עדיין לא ברור אם סבן צפוי לסגור את העסקה לבדו, או האם ישלב ברכישה קרנות
מניות פרטיות שהביעו עניין בעסקה. סבן מקיים השבוע שורה של פגישות בניו
יורק עם מנהלי קרנות שביקשו להיות מעורבים בעסקה, אמרו מקורות המעורים
במצב. עם זאת, ציינו המקורות כי סבן אינו מעוניין לצרף לעסקה יותר משני
שותפים.



לסבן, אשר השלים בסוף השבוע את העסקה לרכישת השליטה בנכסיה העיקריים של
קירש פושטת הרגל תמורת כ-2.2 מיליארד יורו (2.36 מיליארד דולר), יש יחסים
קרובים עם קרן המניות הפרטית אוורקור קפיטל פרטנרס (Evercore Capital
Partners), אשר הצטרפה אל הצעת הרכש שהגיש סבן בשנה שעברה לחברת ג'ים
הנסון. העסקה לא התממשה בסופו של דבר.



סבן קיים גם שיחות עם חברת הטלוויזיה הצרפתית TF1 בדבר שיתוף פעולה ברכישת
נכסי קירש, אולם מקור המקורב למו"מ אמר כי טרם הוחלט האם TF1 תשתלב בעסקה.



קירש - חובות של 9.3 מיליארד יורו



אם הרכישה תאושר על ידי הרגולטור בגרמניה, היא תקנה לסבן גישה לשוק המדיה הגרמני שהיה עד כה סגור בפני משקיעים זרים. ב-40 השנים האחרונות, החברות היחידות שפעלו בשוק לצד קירש היו קבוצת המדיה הגרמנית הפרטית ברטלסמן וגופי שידור ציבוריים. קירש מדיה היא החברה הגדולה ביותר שהתמוטטה בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה.



אימפריית המדיה של ליאו קירש התחילה להתפורר לאחר שצברה חובות בסך 9.3 מיליארד יורו. נושי החברה ערכו מכרז על והציעו למכירה את נכסיה של קירש - הכוללים 52.5% מהון המניות של חברת הטלוויזיה פרוזיבן סאט1, קטלוג נרחב של סרטים וסדרות הטלוויזיה וזכויות שידור לאירועי ספורט. בתחילה בחרו בקבוצה בראשות חברת ההוצאה לאור היינריך באואר ורלג וקבוצת הבנקאות HVB. ואולם לפני שבועיים נסוגה הקבוצה מהצעתה, וסבן נשאר המועמד המוביל לרכישת הנכסים. ראוי לציין כי סבן חזר להתמודדות על רכישת קירש בחודש האחרון, לאחר שנציגי ארה"ב התלוננו כי הצעת הרכש שלו נדחתה מטעמי אפליית זרים.



ספריית הסרטים של קירש מדיה, שאת רכישתה השלים לפני כשבוע סבן, כוללת יותר מ-85 אלף שעות של סרטים, בהם "היום השלישי", "אישה יפה", "מועדון קרב", סרטים קלאסיים דוגמת "לורנס איש ערב" וסדרת הטלוויזיה "תיקים באפלה". הסכם הרכישה, הכולל 40 אלף עמודים, טעון אישור רשויות ההגבלים העסקיים בגרמניה.



חיים סבן עשה את הונו ממכירת ערוץ פוקס פמילי קידס, אותו הקים עם ענקית המדיה ניוז קורפ. מכירת הערוץ, שקידם תוכניות מצוירות כמו "פאואר ריינג'רס" ו"צבי הנינג'ה" לידי דיסני הכניסה לסבן רווח של יותר ממיליארד דולר במזומן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully