וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי eBay ב-2002 היו מסתכמים ברבע מרווחיה המדווחים לו היתה רושמת אופציות לעובדים בתור הוצאות

סוכנויות הידיעות

31.3.2003 / 23:15

חברת המכירות הפומביות באינטרנט עשויה היתה לדווח על רווח שנתי של כ-63 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-250 מיליון דולר עליו דיווחה בפועל



הרווח הנקי של אי.ביי. בשנת 2002 עשוי היה להיות רבע מהרווח עליו דיווחה חברת המכירות הפומביות באינטרנט, לו החברה היתה רושמת את האופציות שהוקצו לעובדים בתור הוצאות בדו"חות הכספיים שלה.



מהדו"ח השנתי שהחברה פירסמה היום עולה כי הרווח הנקי שלה בשנה שעברה עשוי היה להסתכם ב-62.9 מיליון דולר, או 21 סנט למניה מדוללת, לו היה מתבצע רישום של האופציות למניות כהוצאות לפי שווי השוק שלהן.



בחישוב החשבונאי הצר יותר בו השתמשה החברה בדו"חותיה, אשר כולל רק את הפער בין מחיר השוק של המניות לבין מחיר המימוש של האופציות, הסתכם הרווח הנקי שלה בשנת 2002 ב-249.9 מיליון דולר, או 85 סנט למניה מדוללת.



מועצת התקנים לחשבונאות פיננסית בארה"ב (FASB), הבוחנת מחדש את הסטנדרטים החשבונאיים לרישום אופציות, טרם החליטה האם לחייב חברות לרשום אופציות בתור הוצאות, אך משקיעים רבים מעריכים כי בסופו של דבר תחליט המועצה לעשות זאת.



הדרישה לרישום סעיפי האופציות כהוצאות עלתה מצד רשויות הרגולציה והמשקיעים בארה"ב בעקבות שערוריית אנרון, אשר לפי חשדות סילפו מנהליה את ערכן של אופציות כדי להסוות הקצאות גדולות לעובדים ולמנהלים בחברה.



בעקבות זאת, נשמע קולם של משקיעים שמרניים וידועים כמו וורן באפט וביל מילר, מנהל קרנות לג מייסון, אשר תמיד ראו חלוקת אופציות בעין שלילית וקראו לחשבן כהוצאות, ובמקרה של מילר, אפילו לבטל את הנוהג כליל. חברות רבות, כולל אפילו קמעונאית האינטרנט אמזון, הודיעו על כוונתן ליישם את העיקרון החדש.



אולם לפחות שלוש חברות גדולות, שהשפעתן על השוק איננה מבוטלת, לא הצטרפו לזרם. אינטל, סיסקו ומיקרוסופט הודיעו כי לא ירשמו אופציות כהוצאות. בבסיס התנגדותן נמצאת בעיה גדולה מאוד עבור חברות הטכנולוגיה ככלל. אלו נוהגות לתגמל את עובדיהן באופציות רבות, כשיטה של "פיזור העושר" ושיתוף העובדים בגורל החברה. אולם רישומן של אופציות אלו כהוצאות יפגע בשורה התחתונה שלהן באורח קשה בהרבה יותר מאשר חברות "כלכלה ישנה", שלא נוהגות לתגמל באמצעות אופציות את מרבית עובדיהן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully