וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ממציא הביטקוין התאבד מזמן? התשובה תיחשף השבוע

6.10.2024 / 8:09

סרט דוקומנטרי של רשת HBO שייחשף לציבור השבוע עוסק באחת התעלומות הגדולות: מי הוא יוצר הביטקוין סאטושי נקמוטו, אשר המציא את המטבע הדיגיטלי ונעלם. נקמוטו מחזיק בביטקוין בשווי משוגע של כ-66 מיליארד דולר

מטבעות דיגיטליים/pexels

הסרט הדוקומנטרי החדש של HBO, שצפוי להיות זמין עבור הציבור ב-8 לאוקטובר (ג'), עשוי לשפוך אור בכל הנוגע לגילוי זהותו של ממציא הביטקוין, סאטושי נקמוטו.

מאז שביטקוין נוצר בשנת 2009, הוא הפך מניסוי מערכת תשלומים עצמאית ומחתרתית, למטבע מבוזר בשווי של למעלה מטריליון דולר ובשימוש גלובלי נרחב של משתמשים, משקיעים, מוסדות, ואף מדינות וממשלות.

למרות תיאוריות רבות והשערות אינסופיות, זהותו האמיתית של סאטושי נותרה בגדר תעלומה במהלך השנים, מה שהוביל לרשימה ארוכה של מועמדים פוטנציאלים להם הייתה מעורבות משמעותית ומוקדמת בסמוך לזמן בו היה זמין סאטושי.

הסרט, שנקרא "כסף אלקטרוני: תעלומת הביטקוין", בוים על ידי הבמאי קאלן הובאק, שהיה מועמד לפרס אמי ומוכר מעבודתו על הסרט "לתוך הסערה". הסרט הדוקומנטרי יוקרן ב-HBO, ויהיה זמין לצפייה בשירות הסטרימינג Max בשלישי הקרוב החל משעה 16:00 שעון ישראל.

ביטקוין. Chesnot/Shutterstock, עיבוד תמונה
מאז שביטקוין נוצר ב-2009, הוא הפך מניסוי מערכת תשלומים עצמאית ומחתרתית, למטבע מבוזר בשווי של למעלה מטריליון דולר ובשימוש גלובלי נרחב/עיבוד תמונה, Chesnot/Shutterstock

הדמויות המרכזיות בסרט

אחד מהטוענים הבולטים לזהות סאטושי הוא קרייג רייט, מדען מחשבים אוסטרלי שהכריז בשנת 2016 כי הוא סאטושי. עם זאת, טענותיו התקבלו בספקנות, ובפרט לאחר פסק דין של בית המשפט העליון בבריטניה במאי 2024, שבו נאמר כי עדויותיו היו 'מזויפות'. פסק הדין חיזק את הדחייה של קהילת הביטקוין כלפי טענותיו, וכיום רבים רואים בו נוכל.

עוד דמות בולטת בין ההשערות היא ניק זאבו, יוצר "ביט גולד". ניתוח של דברים שכתב העלה דמיון מסויים בינו לבין סאטושי, אך זאבו הכחיש בעקביות את מעורבותו. למרות הכחשותיו, הדמיון בין רעיונותיו למסמך היסוד של הביטקוין ממשיך לעורר ספקולציות.

דוריאן נקמוטו, פיזיקאי מקליפורניה, תוייג בטעות כיוצר הביטקוין על ידי מגזין ניוזוויק בשנת 2014. בעקבות סערה תקשורתית רחבה, הכחיש דוריאן כל קשר, וכיום הקונצזוס הוא כי דוריאן הוא אינו סאטושי.

שמות אחרים, כמו וילי להדונווירטה ומייקל קליר, הוצעו גם הם, אך שניהם דחו את האפשרות שהם קשורים ליצירת הביטקוין.

ל-HBO יש הרבה משקל באיכותו ואמינותו של הסרט, שבספק שיצליח לזהות את סאטושי. חשוב לציין כי מעבר לתנודתיות המחיר של ביטקוין, אין יותר ביכולתו של סאטושי להשפיע על תפקודו, ובכל זאת, ההשלכות של גילוי זהותו של המייסד האנונימי, אולי מהחשובים ביותר בעשורים האחרונים, יכולה להשפיע על הכלכלה העולמית בשל גודלו הבלתי מבוטל של שוק הקריפטו בתוכה.

סאטושי, שנעלם מהעין הציבורית בשנת 2010, מחזיק לפי הערכות בכ-1.1 מיליון מטבעות ביטקוין, ששווים כיום למעלה מ-66 מיליארד דולר, וחוסר הוודאות בנוגע ליכולתו או רצונו לגשת לכספים, מוסיף שכבה נוספת של מסתורין.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
האקר. ShutterStock
למרות תיאוריות רבות והשערות אינסופיות, זהותו האמיתית של סאטושי נותרה בגדר תעלומה/ShutterStock

איש המסתורין - מה חוזה השוק?

שווקי החיזוי של פולימרקט (Polymarket), אפליקציה אינטרנטית מבוססת בלוקצ'יין, המנגישה שווקים רבים במגוון תחומים, בהם אפשר להמר על תוצאה בינארית או תרחיש נתון, לא איחרה בנושא של הסרט הדוקומנטרי.

על פי השוק "את מי יחשיב הסרט של HBO כסאטושי?", לן ססרמן, מוביל בפער משמעותי משאר המתחרים, ומחזיק בסיכוי נוכחי של כ-40% להתגלות על פי הסרט כסאטושי, אחריו האל פיני, אדם בק, ניק זאבו בסיכויים של פחות מ-10% כל אחד. ישנם מתחרים נוספים שסיכוייהם שואפים ל-0.

ססמן, אשר שם קץ לחייו בשנת 2011 לאחר מאבק בדיכאון, נחשב בעיני חלקים מסוימים כסאטושי בגלל היסטוריה ארוכה של פרסומים אקדמיים בנושא קריפטוגרפיה, תוספת לספקולציה זו קשורה גם לתזמון היעלמותם של שניהם. ססרמן שם קץ לחייו זמן קצר לאחר שסאטושי הפסיק לפרסם הודעות ב-BTCTalk, שהיה אז הפורום העיקרי לדיונים על קריפטוגרפיה וביטקוין.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין
  • HBO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully