וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופס: מאסק הפקיד מיליוני דולרים לבנק הלא נכון

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 16:24

עורכי דינו של מאסק בברזיל שילמו קנסות בגובה של יותר מ-5 מיליון דולר אלא שהכסף הועבר לבנק הלא נכון; בעקבות כך בית המשפט דחה את החלטתו אם לאפשר לרשת X לחזור לפעול במדינה

אלו עשרת האנשים העשירים בעולם לשנת 2023/@zenkidwarriors

ההסתבכות של איל הטכנולוגיה אילון מאסק בברזיל נמשכת: שלשום קבע בית המשפט כי עורכי הדין של מאסק אמנם שילמו קנסות בהיקף של 28.6 מיליון ריאל שהם כ-5.24 מיליון דולר, אך הפקידו אותם לבנק הלא נכון. בעקבות כך דחה השופט את החלטתו בנוגע לחזרת רשת X לפעילות בברזיל.

רשת X (טוויטר לשעבר) הושעתה בברזיל מאז סוף אוגוסט, לאחר שלא צייתה לצווי בית משפט הקשורים להקטנת ביטויי השנאה ברשת ואך לא מינתה נציג חוקי במדינה, למרות שזוהי דרישה בחוק המקומי. אירוע הקנסות המוזר התגלה לאחר שמוקדם יותר הגישה הרשת בקשה להחזרת שירותיה בברזיל וטענה כי שילמה את מלוא סכום הקנסות, וכן פעלה לפי הוראות בית המשפט, בין היתר בחסימת כמה חשבונות שנמצאים בבדיקה.

שופט בית המשפט העליון אלכסנדר דה מוראס קבע כי ברגע שהקנסות יוסדרו, התובע הכללי של ברזיל ימסור את חוות דעתו בנוגע לבקשות האחרונות של הצוות המשפטי של X בברזיל, שמבקש להחזיר את הפלטפורמה לפעילות במדינה.

אילון מאסק. רויטרס
מאסק. כמה חשבונות חשודים נחסמו/רויטרס

בסוף יולי חסם בית המשפט את הגישה לרשת במדינה. הצעד הדרמטי הגיע לאחר שמאסק סירב להיענות לצו בית המשפט לחסום חשבונות מסוימים. בנוסף לחסימה, הוטל קנס כבד של כ-9,000 דולר ליום על כל אזרח שינסה לעקוף את האיסור באמצעות VPN או אמצעים אחרים. בית המשפט אף הלך צעד נוסף והקפיא נכסים מקומיים של סטארלינק, שירות האינטרנט הלווייני של מאסק, במטרה לגבות קנסות בסך 3 מיליון דולר שהוטלו על X.

העימות המתוקשר בין מאסק לבית המשפט הברזילאי נמשך כבר חודשים ארוכים, כשברקע מחלוקת סביב חופש הביטוי והפצת מידע כוזב. מאסק טען כי בית המשפט מנסה לצנזר את X בעוד הרשויות בברזיל התעקשו כי הן פועלות לשמירה על הסדר הציבורי. לאחרונה שינתה הרשת כיוון ופעלה בהתאם להוראות בית המשפט על מנת להחזיר את X לפעילות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully