וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: ריבית בנק ישראל ללא שינוי

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 16:06

כצפוי: נגיד בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה והיא תמשיך לעמוד על 4.5%, ריבית הפריים תישאר 6%; ההחזר החודשי הממוצע למשכנתא עלה ל-6,187 שקלים

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל פרסמה לפני כעת כי הריבית במשק תישאר ללא שינוי ותעמוד על 4.5% לשנה. בעקבות כך הריבית הבין בנקאית (פריים) לא תשתנה ותעמוד על 6% לשנה. החלטת הריבית הבנק תתקבל ב-25 לנובמבר והיא תהיה האחרונה לשנת 2024.

צפוי שגם אז הריבית לא תרד, ואולי אף תעלה. האנליסטים חזו שבהחלטתה הנוכחית הריבית לא תשתנה. אחרים העריכו שלנוכח הזינוק באינפלציה, הורדות דירוג האשראי, הגידול בתשואות בשוק אגרות החוב והגידול בגרעון עקב התמשכות המלחמה הריבית עלולה לעלות.

הריבית הגבוהה תפגע בעיקר במקבלי המשכנתאות, צרכי האשראי במגזר הפרטי והעסקי וכן למבצעי עסקאות תשלומים בכרטיסי אשראי. ההחזר החודשי הממוצע למשכנתא עלה ל-6,187 שקלים.

במקביל לפרסום החלטת הריבית הפחיתה חטיבת המחקר של בנק ישראל את נתוני הצמיחה במשק ב-2024 ל-0.50% ואת הצמיחה ב-2025 ל-3.8%.

נתוני הצמיחה ישפיעו על עומק הגרעון שבניגוד להצהרות שר האוצר יהיה ב-2024 גבוה משמעותית מ-6.6%.

הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024. אבשלום שושני, פלאש 90
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון/פלאש 90, אבשלום שושני

עם פרסום הריבית הנגיד פרופ' אמיר ירון אמר כי רמת הסיכונים במשק גדלה. בנק ישראל עוקב אחרי האירועים הריבית אינה צפויה לרדת בטווח הקרוב.

יוסי אלקובי נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה תקפה את ההחלטה וטענה כי המדובר במהלך מנותק מהמציאות שיפגע קשות בכלכלה. מהתאחדות יועצי המשכנתאות נמסר כי הציבור נמצא על סף קריסה וכי הממשלה ובנק ישראל צריכים להתכנס כדי לספק פתרונות לזוגות הצעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully