וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק אדיר: הבונדס גייס 3.6 מיליארד דולר מתחילת המלחמה

9.10.2024 / 21:30

הכספים הגיעו הן מיהודים בתפוצות והן ממדינות ורשויות מקומיות בארה"ב, כאשר נעשו רכישות בהיקף של 800 מיליון דולר כבר בשבוע הראשון למלחמה: "מעיד על המחויבות והאמון שמעניקים יהודים ותומכי ישראל ברחבי העולם"

תקיפת המשגרים מהם זוהו השיגורים לצפת ולשלומי/דובר צה"ל

הבונדס הישראלי, ארגון העוסק במכירת אגרות חוב שלמדינת ישראל, הצליח לגייס סכום של 3.6 מיליארד דולר לטובת ישראל מאז תחילת המלחמה. מדובר בסכום גבוה פי שלושה לעומת כמות הגיוסים בשנים רגילות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש היום (ד') עם נשיא הבונדס דני נווה והתעדכן ממנו על מצב הגיוסים. נווה עדכן כי הבונדס גייס ברחבי העולם בשנים עשר החודשים האחרונים, מאוקטובר 2023 עד אוקטובר 2024, סכום של 3.6 מיליארד דולר עבור המדינה, המהווה כאמור קפיצה גדלה ביחס לשנים רגילות: "מעיד על המחויבות והאמון שמעניקים יהודים ותומכי ישראל ברחבי העולם במדינת ישראל ובכלכלת ישראל", כך נמסר בהודעת האוצר.

שר האוצר בירך את נשיא הבונדס, דני נווה, ואת חברי הבונדס על ההישג ואמר: "גיוס מוצלח זה מהווה נדבך חשוב בתמיכה של אוהבי ישראל ויהודים ברחבי העולם, במדינת ישראל".

נשיא הבונדס דני נווה ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. דוברות האוצר,
נשיא הבונדס דני נווה ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'/דוברות האוצר

800 מיליון דולר מתוך סכום זה גויסו כבר שבוע לתוך תחילת המלחמה, והתבססו בעיקר על גיוסים ממדינות ורשויות מקומיות בארה"ב.

בשבוע הראשון גויסו בין היתר 150 מיליון דולר מגורמים בארה"ב שרכשו את האג"ח, וביניהם המדינות פנסילבניה, פלורידה, אילינוי, ניו יורק, טקסס ואוהיו, ואליהן הצטרפו המחוזות פאלם ביץ' ו-Cross River.

ג'ימי פטרוניס, מנהל הכספים הראשי של פלורידה, ציין בזמנו כי "התחייבנו לתמוך בישראל הן מבחינה מוסרית והן מבחינה כספית, ולכן אני גאה להכריז שפלורידה תשקיע 25 מיליון דולר נוספים באג"ח של ישראל, כדי לתמוך עוד יותר בבעלת בריתנו במזרח התיכון.

ארגון הבונדס העולמי גייס ב-72 שנות פעילותו למעלה מ-50 מיליארד דולר מרחבי העולם, ששימשו לפיתוח כלכלת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully