וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

236% תוך שנה: זאת החברה שהשאירה אבק לענקיות הטק

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 12:41

חברת הבינה העסקית מיקרוסטרטג'י החליטה לפני 4 שנים על אסטרטגיה הכוללת רכישה קבועה של ביטקוין. מאז היא זינקה בחדות עם עלייה של כמעט 1,400%, וב-2024 בלבד זינוק של 236%; יש גם טענות על שווי מנופח: החברה שווה 43 מיליארד דולר אך אחזקות הביטקוין הן רק שליש מזה

מטבעות דיגיטליים/pexels

לא אפל, לא אינבידיה, לא אמזון ולא מטא: החברה שאוגרת ביטקוין בשנים האחרונות משאירה השנה אבק לענקיות הטק ופורצת לשיאים חדשים

מניית חברת מיקרוסטרטג'י (Microstrategy), חברת הבינה העסקית שלפני 4 שנים עשתה שינוי דרסטי באסטרטגיה העסקית שלה, שכללה גלגול חוב ורכישת ביטקוין באופן קבוע, נסקה בכ-236% מתחילת שנת 2024 וכמעט 1,400% בארבע שנים, ובשישי האחרון, שברה את שיא כל הזמנים שלה, יחד עם עליה אגרסיבית של 16% ביום בודד, שהביאה את שווי החברה אל 43 מיליארד דולר.

האסטרטגיה של מיקרוסטרטג'י מתבססת על רכישות מתמשכות של ביטקוין, תוך שימוש במזומנים פנויים ובכספים שגויסו באמצעות הנפקות אג"ח ומניות. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2024, החברה מחזיקה בכ-252,220 מטבעות ביטקוין, בשווי של כ-15.8 מיליארד דולר

מנכל החברה לשעבר שהיום משמש כיו"ר, מייקל סיילור, הנחשב לאחד הדמויות הבולטות בתעשיית הבלוקצ'יין והביטקוין, מרבה להתבטא ברשתות החברתיות, בפודקאסטים ובראיונות בערוצים כלכליים, בנוגע לאסטרטגיה הפשוטה שבה בחר יחד עם הדירקטוריון.

מייקל סיילור. GettyImages
מנכ"ל החברה מייקל סיילור. אסטרטגיה פשוטה/GettyImages

אנבידיה נשארת מאחור

מנית אנבידיה (NVDA), שהפילה לסתות של משקיעים רבים בשנים האחרונות, וסיפקה תשואות חלומיות עבור משקיעים רבים, שהראו כי עליית תחום השבבים וה-AI כאן כדי להישאר, לא הצליחה לעקוף את התשואה של מיקרוסטרטג'י ב-2024, שנה בה עלתה כ-172%.

שאר ענקיות הטק, נמצאות משמעותית מאחורי אנבידיה ומיקרוסטרטג'י. המניות של מייקרוסופט (MSFT), אפל (AAPL), אמזון (AMZN) וגוגל (GOOGL) עלו מתחילת השנה בתשואה דו ספרתית נמוכה, ב-10.7%, 18%, 24%, 16.7% בהתאמה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

"השווי מנותק מהערך הכלכלי"

מצד אנליסטים רבים ברחבי הרשת, המביעים ביקורת על אסטרטגיית החברה, וטוענים כי השווי שלה מנותק מהערך הכלכלי העומד מאחוריה.

ביקורות אלו נשמעו בנפח רחב יותר בשבועות האחרונים, בעיקר כי בתקופה המקבילה, מחיר הביטקוין לא עלה באופן ניכר כפי שעלה מחיר המניה, ומכאן, נשאלת השאלה, מדוע החברה מוערכת בכ-43 מיליארד דולר, אם החזקות הביטקוין שלה, עומדות על קצת יותר משליש בלבד?

מצד התומכים, ניתן לשמוע קולות הטוענים כי אסטרטגיית החברה שואפת להשיא ערך מקסימלי עבור בעלי המניות בתצורת ביטקוין, כלומר, מחזיקי מניות לאורך זמן יחזיקו יותר מטבעות ביטקוין פר מניה.

ב-30 יום האחרונים, ביטקוין (BTC), המטבע המוביל של שוק המטבעות הדיגיטליים, עלה בכ-8.8% בלבד, לעומת מניית מיקרוסטרטג'י (MSTR), שהשלימה עליה של לא פחות מ-64% בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully