וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת שנה באקדמיה: אוניברסיטת בר-אילן משיקה עוזר הוראה מבוסס AI

14.10.2024 / 16:59

כלי חדשני שפותח במקור עבור משרתי המילואים בזמן המלחמה, יוצע השנה כפיילוט לכלל הסטודנטים כחלק מההשקעה הכוללת של האוניברסיטה בתחום ה-AI. "עוזר ההוראה" מבוסס על מודל שפה טבעית של ChatGPT שאומן על מאגר מידע רחב של תכני לימוד ומאפשר דיאלוג מתקדם ומעמיק

עוזר הוראה מבוסס AI באוניברסיטת בר אילן. יחצ,
עוזר הוראה מבוסס AI באוניברסיטת בר אילן/יחצ

שנת הלימודים באוניברסיטת בר-אילן נפתחת עם בשורה לסטודנטים ולסטודנטיות: בפעם הראשונה באקדמיה הישראלית מושק כלי למידה חדשני, המאפשר לסטודנטים לקבל סיוע אקדמי בכל שעה ומכל מקום. הכלי החדש, שמושק כפיילוט ,מבוסס על מודל שפה טבעית של ChatGPT שאומן בתכני הלימוד ויודע להציג מידע רלוונטי, לדון בסוגיות אקדמיות, להרחיב ולתרגל את הסטודנטים של בר-אילן בהתאמה לשאלות שנשאלו על ידם.

המידע המופיע במודל הוא מהימן ובהלימה לדרישות האקדמיות, ומאפשר לסטודנטים שהחסירו שיעור או מעוניינים בהרחבה לנהל דיאלוג עם עוזר ההוראה מבוסס AI. תכני הקורס המוזנים למערכת כוללים הרצאות זום שתומללו וכן מצגות , מבחנים, עבודות ומקורות ביבליוגרפיים . היחוד בעוזר הוראה AI הוא היכולת להנגיש באופן מיידי כל חומר הקיים בקורס בהתאם לשאלה הנשאלת על ידי הסטודנט, ובעברית .

הפיילוט יחל כבר בשנת הלימודים הקרובה עם קבוצה מובחרת של קורסים ממגוון תחומי לימוד כמו מדעי המח, פיזיקה , כלכלה, חינוך, מדעי הרוח ומשפטים. הוא יורחב לקורסים ולתחומי לימוד נוספים תוך כדי משוב על אפקטיביות הכלי מהסטודנטים ומהמרצים .

הבינה המלאכותית הפכה לכלי משמעותי, שמשנה את פני העולם ומאפשר פריצות דרך חדשניות באקדמיה ובשיטות ההוראה שלה. הכלי פותח בזמן המלחמה, על מנת לתת מענה למשרתי ומשרתות המילואים וכוחות הביטחון שנאלצו להפסיד שיעורים בגלל מחויבותם לביטחון המדינה. כעת, עוזר ההוראה מבוסס AI יוכל לסייע להם וגם לסטודנטים האחרים, להשלים את החומר הנלמד בקלות ובכל זמן שיבחרו.

אוניברסיטת בר-אילן נחשבת למובילה עולמית במחקר בתחום ה AI, וכעת גם חלוצה בשילוב AI בהוראה. בשנה הקודמת וגם כיום מציעה האוניברסיטה כ-200 קורסים בתחום הבינה המלאכותית ויישומיה כחלק מתוכניות הלימוד במגוון רחב של התחומים הנלמדים. כל זאת במטרה לספק לסטודנטים ולסטודנטיות את הכישורים החיוניים בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully