וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבגני צ'רקסקי מונה למנכ"ל החדש של דור אלון

14.10.2024 / 23:43

צ'רקסקי חוזר לקבוצת אלון רבוע כחול לאחר שבשלוש השנים האחרונות כיהן בתפקיד סמנכ"ל הכספים של HOT. ניצן גולדברג ימונה למנכ"ל חטיבת המזון והקמעונאות החדשה שתוקם לאור השלמתה הצפויה של עסקת הרכישה של קפוא זן וטופ-שף, לאחר אישור העסקה ע"י הממונה על ההגבלים

יבגני צ'רקסקי. תמר מצפי,
יבגני צ'רקסקי/תמר מצפי

יבגני צ'רקסקי נבחר לכהן כמנכ"ל החדש של דור אלון - קבוצת האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן שבשליטת אלון רבוע כחול, בבעלות איש העסקים מוטי בן משה. צ'רקסקי צפוי להיכנס לתפקידו בחודשים הקרובים ויחליף את עודד גולן, מנכ"ל דור אלון היוצא.

יבגני צ'רקסקי, (41, נ+2) , הינו רואה חשבון מוסמך, בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות כפולה במימון ובאסטרטגיה. צ'רקסקי שכיהן ב-3 השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של HOT, חוזר למעשה לקבוצת אלון רבוע כחול של מוטי בן משה, במסגרתה כיהן בעבר כסמנכ"ל הפיתוח העסקי והכספים של הקבוצה והוביל מהלכים אסטרטגיים משמעותיים, פיתוח פעילות האנרגיה והתחבורה הציבורית, פעילות הנדל"ן למגורים בארה"ב ועוד. בעבר כיהן צ'רקסקי כסמנכ"ל כספים בקבוצת לפידות קפיטל.

כחלק מהאסטרטגיה אותה מוביל בן משה בשנים האחרונות מרגע העברת השליטה בקבוצת אלון רבוע כחול לידיו, דור אלון עוברת שינוי מבני של ביזור פעילויות והרחבת תחומי הפעילות השונים שלה, תוך כדי הקמתן של חטיבת האנרגיה והדלקים (פעילותה העיקרית של דור אלון), חטיבת המזון והקמעונאות וחטיבת הנדל"ן. דור אלון מפעילה (נכון למחצית 2024) 213 מתחמי תדלוק, 161 מרכולים בפורמטים שונים של אלונית ו-am:pm, ו-113 מסעדות ובתי קפה. הקבוצה שותפה ברשת ON המפעילה 132 עמדות טעינה מהירה ואולטרה מהירה לכלי רכב המונעים בחשמל ומשווקת גז בישול, דס"ל, גז טבעי ומוצרי קמפינג ומטבחי חוץ לכ-160 אלף לקוחות. לדור אלון נכסים מניבים (בבעלות 50% ומעלה) בהיקף של יותר מ-23 אלף מ"ר והיא משלימה בחודשים אלו הקמתם של 195 אלף מ"ר נוספים של משרדים מסחר וחניות.

שלוש הזרועות באותה יד

בעל השליטה ויו"ר דירקטוריון דור אלון וקבוצת אקסטרה ואלון רבוע כחול, מוטי בן משה, המחזיק דרך ריבוע כחול ובאופן ישיר בכ-84.9% מהון המניות של דור אלון, בירך את צ'רקסקי על חזרתו לפעילות במסגרת הקבוצה והביע את בטחונו כי: "יחד עם צוות המנהלים המיומן והמסור יוביל יבגני את דור אלון למימוש תוכניותיה העסקיות של הקבוצה בכלל התחומים: אנרגיה, מזון, קמעונאות ונדל"ן".

במקביל לבחירה בצ'רקסקי למנכ"ל, ועם השלמתה הצפויה של עסקת הרכישה של קפוא זן וטופ-שף בשבועות הקרובים, וזאת לאחר קבלת ההיתר מרשות התחרות, הודיע בן-משה לדירקטוריון על ייסודה של חטיבת המזון והקמעונאות החדשה.

החטיבה החדשה למעשה תאחד תחתיה את שלוש זרועות הפעילות העיקריות של של דור אלון בתחום המזון:

  • פעילות קמעונאות המזון אותה ממנכ"ל בחודשים האחרונים רועי הכוכבי - אשר מאגדת תחתיה את כלל הפעילויות הקמעונאיות בתחום המזון מסניפי הסופר הגדולים כגון הדוכן, וסופר אלונית וכו, עד לחנויות נוחות קטנות בקיבוץ מושב.
  • פעילות קפוא זן הנרכשת, המנוהלת ע"י יניב קוש (אשר אמור להישאר כשותף בחברה באחזקה של 25%). השלמת העיסקה צפויה בשבועות הקרובים, בה אמורה דור אלון לרכוש 75% מהונה המונפק והנפרע של קפוא זן, המייצרת ומשווקת מוצרי עוף, בקר, דגים, מאפים ובצקים קפואים ומצוננים עבור רשתות השיווק, צה"ל, מפעלי הזנה, לשוק המקצועי ולמסעדות. לקפוא זן מרכזים לוגיסטיים לאחסנה יבשה, בקירור ובהקפאה וכן צי של משאיות קירור.
  • פעילות ההסעדה - כוללת שותפות ב-SI CAFE ובקבוצת BBB אשר מנוהלת ע"י אהובה תורגמן, סה"כ כ-130 סניפים.
sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בן משה הודיע לדירקטוריון על מיוניו של ניצן גולדברג כמנכ"ל החטיבה. גולדברג (54, נ+ 3) שכיהן עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל שופרסל וסמנכ"ל שיווק וסחר בקבוצה, נמנה בין המנהלים הוותיקים בתעשיית המזון והקמעונאות בארץ. כיהן בעבר כמנכ"ל חטיבת המכירות של קונצרן "תנובה", כמנכ"ל "קבוצת אסם סחר" וחבר הנהלה בקבוצת אסם-Nestle. בן משה אמר לדירקטוריון שהוא מאמין שלאור ניסיונו רב השנים של ניצן בתחומי פעילותה של חטיבת המזון הוא יכול לתרום תרומה משמעותית.

תחת חטיבת המזון החדשה בדור אלון תפעל חטיבת הקמעונאות בראשות רועי הכוכבי, המנהלת כיום 160 מרכולים וחנויות בפורמטים "מיני סופר אלונית", אלונית והדוכן ו-60 מרכולים ברשת הסופרמרקטים העירונית am:pm.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully