וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסק מפתיע: "אגריל מיליון דולר כל יום"

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 12:17

המיליארדר שמחזיק בטסלה ו-X הודיע כי יגריל מיליון דולר כל יום עד הבחירות בארה"ב בין חותמי עצומה של תומכי טראמפ; הצ'ק הראשון ניתן אתמול באירוע תמיכה בפנסילבניה לאדם שהגיב באקסטזה

סרטון AI של דונלד טראמפ ואילון מאסק שצייץ קמפיין טראמפ/לפי סעיף 27א של חוק זכויות יוצרים

המיליארדר האקסצנטרי אילון מאסק במהלך יוצא דופן: מאסק הכריז כי יגריל מדי יום סכום של מיליון דולר בקרב חותמי עצומה שהם מצביעים רשומים במדינות המתנדנדות. לפי מאסק, אשר מסר את הצ'ק הראשון אמש, ההגרלה תימשך עד ליום הבחירות בארה"ב, ה-5 בנובמבר.

המהלך של מאסק נועד לגייס תמיכה למועמד דונלד טראמפ, ולהביא לרישום מצביעים במדינות המתנדנדות. העצומה המדוברת שעליה יש לחתום שייכת לארגון America PAC אשר מאסק ייסד ומממן. העצומה מביעה תמיכה בתיקונים הראשון והשני לחוקה, שעוסקים בחופש הביטוי ובזכות לשאת נשק. המועד האחרון לחתימה על העצומה הוא יום שני בלילה, היום שבו נסגר רישום הבוחרים בפנסילבניה.

מאסק אמר אתמול כי המטרה היא לגרום למיליון עד שני מיליון מצביעים במדינות המתנדנדות לחתום על העצומה "כי אני חושב שזה שולח מסר מכריע לפוליטיקאים הנבחרים שלנו".

מאסק מסר את הצ'ק הראשון אתמול (ש') לג'ון דרהר, שלדברי מאסק נבחר באקראי לקבל את הסכום העצום. הקהל הגיב בהתלהבות ובתשואות רמות, והזוכה הרים את ידיו באוויר באקסטזה. מאסק אמר כי לאיש לא היה מושג שהוא ייבחר, וביקש כי "הדבר היחיד שאנחנו מבקשים הוא שתהיו דוברים של העצומה, וזהו, באמת". הזוכה דרהר לקח את המיקרופון, הודה למאסק ואמר שהוא מעריץ גדול שלו.

אילון מאסק מעניק צ'ק של מליון דולר על חתימת העצומה שלו להגנה על חופש הביטוי והזכות לשאת נשק. העצרת פנסילבניה, צילום מסך
מאסק: "שולח מסר"/צילום מסך, העצרת פנסילבניה

נראה כי התוכנית מצליחה להימנע מלהפר את חוקי מימון הבחירות בארה"ב אשר אוסרים על תשלום בגין רישום להצבעה, שכן היא לא משלמת לאנשים בגין הרישום, אבל מחייבת אותם להיות מצביעים רשומים על מנת לחתום על העצומה.

מאסק קרא למצביעים במדינות המתנדנדות בפנסילבניה להצביע לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ואמר ביום חמישי כי בחירות 2024 יכריעו את "גורלה של אמריקה" ואת "גורל הציוויליזציה המערבית".

מאסק תומך בטארמפ באופן מוחלט. לפי פרסומים בארה"ב, מאסק תרם סכום של כ-75 מיליון דולר לטראמפ. מאסק גם הצטרף לטראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה ומתכוון להמשיך זאת עד הבחירות, שכן לדבריו מדובר במדינה שהיא "עמוד התווך" של הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully