וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש: הקרנות האלה כבר מחזיקות ביותר מ-66 מיליארד דולר

20.10.2024 / 19:43

מאז הושקו קרנות הסל של ביטקוין בינואר עשרות מיליארדי דולרים זרמו אליהן, וכיום הן מחזיקות כמעט ב-5% מכלל מטבעות הביטקוין הקיימים; לשם השוואה, לקרנות הסל של הזהב לקח 5 שנים להגיע לנתון זה

מטבעות דיגיטליים/pexels

ערך הנכסים הנקי הכולל המוחזק על ידי קרנות סל של ביטקוין בארה"ב, שוב שבר שיא, כשהגיע בשישי האחרון לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה עד כה - מעל ל-66 מיליארד דולר, שהם כמעט 5% משווי השוק הכולל של ביטקוין, זאת לאחר רצף של שישה ימים של תזרים נטו חיובי.

קרנות הסל, מוצר שעוקב אחרי שווי הביטקוין ומאפשר לאנשים להשקיע במטבע בלי להחזיק בו באופן ישיר, רשמו יותר מ-2 מיליארד דולר בתזרים חיובי בשבוע האחרון בלבד, הגבוה ביותר מאז חודש מרץ.

לשם השוואה, ההזרמה המצטברת של הקרנות חצתה את רף 20 מיליארד הדולר ביום רביעי, מדד שאנליסט תעודות הסל הבכיר של בלומברג אריק בלצ'ונס כינה "הקשה ביותר" בעולם קרנות הסל, כך דיווח בעבר The Block. "לקרנות סל שעוקבות אחרי זהב לקח כחמש שנים להגיע לאותו מספר", כתב בלצ'ונס ב-X.

ביטקוין. Chesnot/Shutterstock, עיבוד תמונה
ביטקוין/עיבוד תמונה, Chesnot/Shutterstock

ביטקוין מוביל את העליות

העלייה האחרונה במחיר הביטקוין (BTC) עזרה לקבוע את שווי השיא החדש. המחיר של המטבע המוביל עלה בכ-9% בשבוע האחרון וחצה את ה-68,000 דולר, עליה המנפחת את הערך המטבעות המוחזקים בקרנות הסל. שעלה בכ-11 מיליארד דולר מאז ה-10 באוקטובר.

קרן הסל ה-IBIT של BlackRock לבדה צברה יותר מ-3 מיליארד דולר בשווי נכסים באותו פרק זמן, המרוויחה הבודדת הגדולה ביותר.

סמארה כהן, שמנהלת את תחום קרנות הסל (ETF) והשקעות המדדים בבלקרוק (Blackrock), סיפרה ל-CNBC כי הביקוש שזיהו לא היה רק לביטקוין עצמו, אלא בעיקר לפורמט ה-ETF, שמהווה דרך נגישה יותר להשקעה במטבע הדיגיטלי.

בדיווחים רבעוניים האחרונים (13F) שחושפים את השקעות הענק של משקיעים מוסדיים מראים כי 80% מהמשקיעים שרכשו את מוצרי הביטקוין החדשים בארה"ב הם משקיעים באופן ישיר בתעודה. מתוך 80% אלו, לפי כהן, כ-75% מעולם לא החזיקו במוצר של iShares - אחד ממנפיקי קרנות הסל הגדולים והידועים בעולם מבית בלקרוק.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

אושר: לא רק קרנות סל אלא גם מסחר באופציות

לאחרונה, הרשות לני"ע בארה"ב (SEC) אישרה מסחר באופציות בשווקי קרנות הסל של ביטקוין, דבר המעיד על שכלול והתפתחות השוק סביב המטבע הדיגיטלי המוביל גם בזירות המסורתיות.

אופציות הן אחד הכלים הראשונים שמאפשרים למוסדות מסורתיים להגדיל את החשיפה לביטקוין, לנהל סיכונים ולהניב הכנסות.המוסדות יוכלו להרוויח תשואה באמצעות הסל של ביטקוין, האופציות יהפכו לכלי חיוני בארסנל של המוסדות המתקדמים וימשכו שחקנים נוספים בשקל הנזילות והפופולריות הגוברת של ביטקוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully