וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברה את השיא: החברה שעשתה 890% בשנתיים

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 12:13

אנבידיה אחרי שנתיים מופלאות עם שבירת שיא כל הזמנים שלה ושווי של 3.525 טריליון דולר, כשהיא שנייה רק לאפל; עוד בשווקים: האם מדד S&P סיים את תקופת הזוהר שלו, ומה קורה לשקל מול הדולר?והיורו

עובדי אנבידיה ישראל מציינים 100 ימים בשבי וקוראים להשבת החטופים מהשבי בעזה./אנבידיה ישראל.

נדמה שהמומנטום במניית אנבידיה אינו עוצר. מניית יצרנית שבבי הבינה המלאכותית, שעלתה במאות אחוזים והיממה את העולם, עלתה ביום המסחר האחרון בכ-4% נוספים וסיימה אותו בשיא כל הזמנים שלה. בסך הכל השלימה המנייה עלייה משוגעת של כ-890% מתחילת שנת 2023, ועלייה של כ-210% מתחילת 2024.

אנבידיה, שנסחרת בשווי שוק של 3.525 טריליון דולר, מנסה לחטוף שוב את הכתר מאפל, כחברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם, שעומדת כרגע על 3.595 טריליון דולר, כ-70 מיליארד דולר יותר מאנבידיה.

בחודשים בודדים, השימוש בכלים של בינה מלאכותית, בין אם אלה טקסטים, תמונות, וידאו, שירותי תמיכה, או הטמעה במערכות הפעלה, נכנסו לחיינו באופן מהיר ורחב, והמשקיעים בוולסטריט הבינו את זה, מזמן.

בנוסף לכוחות החישוב האדירים שמצריכה הבינה המלאכותית, וגוררת ביקושים לשבבים ספציפים שאותם אנבידיה מייצרת.

העלייה במניה, שנסחרת כרגע במחיר של 144.5 דולר, מגיע לאחר שבנק אוף אמריקה (BAC) העלה ביום שישי האחרון את יעד המחיר שלה מ-165 דולר ל-190 דולר, יחד עם חברת מחקר ההשקעות CFRA שהעלתה את יעד מחיר המניה מ- 139 דולר ל-160 דולר.

בנוסף לצמיחה בשוק הבינה המלאכותית בכלל, האנליסט של בנק אוף אמריקה, ויוק אריי, אמר כי החוזק של אנבידיה הוא בתחום הבינה המלאכותית הארגונית - כלומר, השותפויות שלה עם חברות כמו מיקרוסופט הוא גורם נוסף שתורם להעלאת התחזיות בשל העדפה ברורה של ענקיות טק אחרות לשימוש במוצריה של אנבידיה.

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג'. Masaru Kamikura, עיבוד תמונה
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג'/עיבוד תמונה, Masaru Kamikura

הזהב עלה ב-34% מתחילת השנה

בעוד הנופים הכלכליים העולמיים משתנים והמתחים הגיאופוליטיים נמשכים ואף מתעצמים, הפיתוי של מתכת הזהב כמאגר ערך בזמנים של אי וודאות, הולך וגודל. יחד עם הבחירות בארה"ב באופק והמדיניות הפיסקלית והמוניטרית שמתחילות ליישר קו באופן מקל, אנליסטים רבים מאמינים שאנו עדים לשלבים הראשונים של עליות ממושכת בשוק המתכות היקרות.

לעת עתה, כשאי הוודאות שולטת בשווקים הגלובליים, הזהב ממשיך לזרוח יותר מתמיד, ומאשר מחדש את מעמדו כנכס המקלט הבטוח בזמנים סוערים.

נכון לכתיבת מילים אלו, מתכת הזהב נסחרת בשיאי כל הזמנים, במחיר של 2,734 דולר לאונקיה, ומשלימה עליה של יותר מ-34% מתחילת השנה. נכון להיום שווי כל הזהב בעולם (מעל האדמה) עומד על כ-18.45 טריליון דולר.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
מתמחים בקניית זהב ישן. מטיל זהב ומטבעות זהב ישנים אצל שמש תכשיטים. יח"צ,
מתמחים בקניית זהב ישן. מטיל זהב ומטבעות זהב ישנים אצל שמש תכשיטים/יח"צ

סוף הפריחה של המדד הפופולרי?

בגולדמן זאקס, הבנק החמישי בגודלו בארה"ב, צופים שבעשור הקרוב, מדד ה-S&P500 יספק תשואה שנתית נומינלית של 3% בלבד, וכי משקיעים יעדיפו בעשור זה, סוגי נכסים אחרים.

בהשוואה לתשואת המדד בעשור האחרון, שעמדה על כ-13%, ועל תשואה ממוצעת של 11% בעשורים האחרונים, זוהי תחזית פסימית ביותר שמגיעה מאחד הגופים הפיננסים הגדולים בעולם.

חשוב לזכור כי אלו תחזיות בלבד, שלעיתים רבות מגיעות בשל אינטרסים של אותם גופים, וניתן להבחין בלא מעט מקרים, כי גופים מובילים מחזיקים בתחזיות שונות, לכיוונים מנוגדים.

דולר מול שקל. ראובן קסטרו
דולר מול שקל/ראובן קסטרו

השקל נחלש

בעקבות המתיחות האיזורית, והחששות מתקיפה ישראלית, שרבים סבורים כי תגיע לפני הבחירות בארה"ב, נחלש השקל בכ-8 אגורות ביום אחר, משער של 3.70 אל עבר ה-3.78 בו נסחר נכון לכתיבת מילים אלו.

ממרץ 2024 השנה, שער הדולר/שקל לא נמצא על מסלול ברור ברור, ונסחר בטווח מחירים בין 3.6 ל-3.85.

מאז נובמבר 2021, נמצא השקל במגמת היחלשות מובהקת מול הדולר, לאחר שקבע שיא במחיר של 3.04 ומשם המשיך בהיחלשות מובהקת עד שהגיע לשפל, שבועיים לאחר אירועי ה-7.10, עם שער של 4.08.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully