וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הכלכלה לרשתות השיווק: "חובת סימון מחירים לא בוטלה, תפסיקו להתעלם מהחוק"

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 12:47

פרסום ראשון: לאור ההתרופפות המתמשכת והאכיפה הלא קיימת של חובת סימון מחירים על המוצרים בסופר, שר הכלכלה ניר ברקת מתריע בפני הרשתות כי האכיפה תגבר: "מוצרים רבים נמצאו בלתי מסומנים בניגוד לחוק. הממונה על הגנת הצרכן יגביר את האכיפה בשווקים וברשתות המזון"

שר הכלכלה ניר ברקת בהודעה מיוחדת בכנסת: ״פוליטיקאים מנסים להכשיל את רפורמת ׳מה שטוב לאירופה׳ - כדי להכשיל אותי ופוגעים בציבור/ערוץ הכנסת

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, אוגוסט 2024. ראובן קסטרו
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, אוגוסט 2024/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים מוצפת הרשת בתלונות של צרכנים, שבטוחים שביטול חוק סימון המחירים, שנשקל עכשיו במשרד הכלכלה, כבר נכנס לתוקף. הסיבה: על מוצרים רבים ברשתות השיווק אין מדבקות מחיר, מה שמקשה על השוואת המחירים, ונדמה שהקמעונאיים נמצאים באווירת "סוף קורס", רגע לפני ביטול החוק והיעדר אכיפה של משרד הכלכלה.

"הסרת חובת סימון המחירים בסופר מרתיחה", כתב אחד הגולשים ברשת איקס, "כבר אי אפשר להבין את המחירים או להשוות אותם. עוד משהו שהממשלה הזאת דפקה אותנו". "מעכשיו אני צריכה צריכה לקחת איתי ברקוד צמוד כדי להשוות מחירים? אולי אני צריכה לגשת עם המוצר לקופה?", כתבה אחרת. לקוחה חלקה את זעמה בפוסט פייסבוק: "להיכנס לחנות ולהתחיל לשאול על כל מוצר כמה הוא עולה, ביחוד בסופר, שאחד המדדים להשוואה בין המוצרים הוא המחיר. אבל אם אפשר לנצל את המהומה שאנחנו חיים בה לדפוק אותנו עוד קצת, אז למה לא?

בעקבות הצפצוף על החוק, ולמרות שמשרד הכלכלה טוענים שהאכיפה עדיין בתוקף ובאותה יד חזקה כמקודם, יוצא שר הכלכלה, ניר ברקת, באזהרה חריפה לקמעונאים: "סימון מחירים הוא חוק שאסור להתעלם ממנו. אי סימון משמעותו עבירה על החוק ופגיעה בצרכנים ולא נסכים לכך. צרכנים שנתקלים במקומות שאינם מסמנים מחירים בהתאם לחוק, מתבקשים לפנות לרשות להגנת הצרכן ולדווח".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
מוצרי חלב בסניף שופרסל דיל, קצרין, 2 במאי 2024. מיכאל גלעדי, פלאש 90
מוצרי חלב בסניף שופרסל דיל, קצרין, 2 במאי 2024/פלאש 90, מיכאל גלעדי

ברקת הנחה את הממונה על הגנת הצרכן, קובי זריהן, להגביר את האכיפה בשווקים וברשתות המזון, בנושא הצגת מחירים, זאת בנוסף ומקביל לבקשתו מהרשות להגנת הצרכן להגיש לו תוכנית לבחינת שילוב סימון מחירים באופן דיגיטלי, כנהוג במדינות אירופה וארה"ב מזה שנים. עבודת הרשות להגנת הצרכן טרם הסתיימה וטרם הוגשו לשר הכלכלה המלצות.

חובת סימון המוצרים נחקקה בשנת 1998 ומאז עשו הקמעונאים מאמצים לבטל אותה, אלא שזה לא עלה בידם. שרי הכלכלה בעבר, נפתלי בנט ואלי כהן, שעברו את מסע הלחצים שעובר ברקת, עמדו בפניו בגבורה. ברקת, שבא מעולם הטכנולוגיה, ונוטה לחדשנות, לא דוחה על הסף את המעבר לדיגיטציה, אבל, נכון לכרגע, מתלבט האם המהלך הזה נכון לתרבות עיגול הפינות הישראלי, שעלול לשרת את הקמעונאים.

זאת הסיבה ביקש מהרשות להגנת הצרכן לכלול באופן סימון המחירים הדיגיטלי, מענים לאוכלוסיות מבוגרות וצרכים מיוחדים, ומדגיש שהמהלך שנבחן נועד להקל על הצרכנים ולהפוך את חוויית הקניה למשופרת, אבל המהלך לא יקרה אם יבוא על חשבון הצרכנים.

כמו שזה נראה כרגע ברשתות השיווק, שהתחילו לרופף משמעת בתחילת המלחמה, כשמשרד הכלכלה הפחית את הפיקוח על סימון המחירים, ביטול החוק יהיה עוד חור בחומה המאוד דקה שמגינה על הצרכנים ועוצרת את עליית יוקר המחיה. היכולת לדעת כמה כל מוצר עולה על ידי סימונו באופן ספציפי, ולא בצג דיגיטלי על המדף, שיכול להשתנות כל רגע, מאפשר יכולת להשוות מחירים במוצרים שאינם נמצאים על אותו המדף או בקרבת מקום, ובטחון המחיר לא יתנה בין הכנסת המוצר לעגלה, לבין התשלום בקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully