וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב מהגיהנום: סיום אכזרי וחסר רחמים לשנת 2024

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 8:04

האוצר הכין כמתנה לרגל צאת החג תקציב הכולל גזרות חסרות רחמים. הן כל כך עמוקות ומופרכות שכל קבוצות הלחץ מחכות על הקווים מתוך הנחה שהן במילא לא יעברו. והחרדים? הם מאיימים להפיל את הממשלה, אבל אין להם לאן ללכת

בווידאו: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נחסם על ידי מפגינים סמוך לכנסת, 7 באוקטובר 2024/שלומית עופר

היום אחרי חצות הליל ייכנס לתוקף שעון החורף ובו נתבקש להזיז את מחוגי השעון שעה לאחור. לו הדבר היה תלוי בנתניהו, הוא היה שמח כמו אורי גלר להזיז את המחוגים שעה אחת לפני מתקפת החמאס בבוקר ה-7.10.2023.

הרי אם ראש הממשלה מנסה למכור את הפאשלה הביטחונית הגדולה בהיסטורית ישראל כמלחמת תקומה, מדוע שלא יעצב גם את תודעת הזמן ויזיז את מחוגי ההיסטוריה לאחור. כמו שאמר איינשטיין - הכל יחסי בחיים.

הרי גם ביבי עצמו לא שולט בזמנים. מפרסום בעבר בידיעות אחרונות השתמע שבילדותו ראה שוטרים בריטים מהמנדט. הוא הכחיש. בנאומיו ציין לא פעם אחת שמתקפת החמאס התרחשה ב-7 לנובמבר 2023. אבל בינתיים עדיין לא הומצא השבוע שיעלים את מתקפת החמאס.

עם תוצאותיה הביטחוניות למד נתניהו להתמודד באמצעות הפטנט של מתיחת המלחמה לאין סוף. היא עוד עלולה להתמודד מבחינת אורכה עם אחת ממלחמות העולם. אבל את המישור הכלכלי המטריד לא פחות הוא מזניח ומניח לשר האוצר וליועצו פרופ' אבי שמחון להעניק עצות אחיתופל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
סמוטריץ' הפסיד בקבוק וויסקי, אנחנו הפסדנו הרבה יותר/פלאש 90, חיים גולדברג

שנת 2024 עדיין לא הסתיימה אבל כבר ברור שהגירעון השנה יעבור את המסגרת המחויבת של 6.6% תוצר. שר האוצר התערב שהגירעון לא יחרוג והוא הולך להפסיד בקבוק ויסקי. גם 2025 לא תיראה טוב בהרבה.

דיוני התקציב יחלו בשבוע הבא בפגישות של שכירים האוצר אצל ראש הממשלה. לאחר מכן הוא אמור להגיע לאישור הממשלה ב-31 לאוקטובר. התחנה הבאה היא האישור בכנסת ב-1 לדצמבר. זה יקרה אחרי שחברי יואילו לחזור מהפגרה הבלתי נגמרת ממקומות הבילוי בחו"ל מהונגריה ועד המזרח הרחוק, מדרום אמריקה ועד ארה"ב.

לפי כל הסימנים התקציב הכולל סידרה אינסופית של גזרות לא יאושר במועד. הגורם העיקרי הם החרדים ברשות השר יצחק גולדקנופף שכבר איים שאם חוק ההשתמטות הכולל את המשך התשלום למעונות יום לא יאושר, אזי אין תקציב.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
לפי כל הסימנים התקציב הכולל סידרה אינסופית של גזרות לא יאושר במועד. הגורם העיקרי הם החרדים

ובכן שר השיכון עושה עבור כל קבוצות הלחץ השונות את העבודה. ההסתדרות אינה נלחמת בשלב זה בתקציב הבלהות כמו ביטול הצמדות השכר, הקפאת שכר המינימום ופגיעה בקרנות הפנסיה והשכר במגזר הציבורי. התעשיינים לא מודאגים מהיוזמה למיסוי רווחים צבורים.

שר התיירות חיים כץ בטוח שהיוזמה לביטול הטבת המע"מ על תיירים תעבור אחרי שביבי יאשר הקמת ועדת חקירה לאירועי ה-7 לאוקטובר. גם עדיין לא ברור איזו מפלגה תתנדב לסגור את אחד המשרדים שלה לצורכי התייעלות.

משה גפני, יצחק גולדקנופף. Arie Leib Abrams, פלאש 90
גם החרדים צריכים להבין שבלי אישור תקציב תהיה עצירה בהזרמת מיליארדי שקלים של כספים קואליציוניים. נראה איך הם יצליחו להתמודד עם זה/פלאש 90, Arie Leib Abrams

יפגע קשות בצרכי ההצטיידות של צה"ל

ואולם מעל לכל מרחף כאמור איום החרדים להפלת הממשלה. בקצב האירועים הנוכחי תקציב 2025 לא יאושר במועד ולכן בתחילת 2025 יופעל תקציב המשכי (כפי שהיה זמן ממשלת נתניהו גנץ לפני חמש שנים). תקציב המשכי בזמן מלחמה הוא פיגוע מיקוח ופוגע קשות בצרכי ההצטיידות של צה"ל.

אבל יש לכך משמעות מרחיקת לכת על הכיס: חברות דירוג האשראי הבינלאומי יממשו את אופק הדירוג השלילי שכבר העניקו ויורידו את דירוג המשק פעם נוספת. המשמעות היא סכנה לעלייה נוספת בריבית.

על הפרק: חברות דירוג האשראי הבינלאומי יממשו את אופק הדירוג השלילי ויורידו את דירוג המשק פעם נוספת

גם החרדים צריכים להבין שבלי אישור תקציב תהיה עצירה בהזרמת מיליארדי שקלים של כספים קואליציוניים. נראה איך הם יצליחו להתמודד עם זה. אבל לא צריך להתרגש יותר מידי. בסופו של דבר החרדים לא יעזו להפיל את הממשלה כי אין להם לאן ללכת.

חברי כנסת בליכוד לא יעזבו להקדים את הבחירות כי לפני ההערכות 20 מתוכם ייאלצו לראות את הפרלמנט אך ורק דרך ערוץ הכנסת. גם הקלפי של איתמר בן גביר נחלשים בעקבות כניסת גדעון סער והיחלשותו בסקרים. ושר האוצר? מפלגתו בקושי עוברת את אחוז החסימה.

אבל את מחיר הסחבת נשלם בסופו של דבר כולנו ולא רק בריבית הגבוהה. שכר הדירה ימשיך לעלות, יוקר המחייה ימשיך להכות, ללא רפורמות נמשיך להשתרך בפקקים, מקצועות טכנולוגיים מבוקשים יהיו חסרים. ורק החרדים ימשיכו לחייך כל הדרך לישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully