וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות קלה בדולר ל-118.25 ין מחשש להתערבות במסחר וירידה בבטחון העסקי ביפאן

דפנה מאור

1.4.2003 / 8:41

היורו יציב ברמה של 1.0913 דולר לאחר שזינק אתמול לשיא של שבועיים; הדולר עשוי להמשיך לרדת



הדולר התאושש קלות הבוקר במסחר מול הין, לאחר שנפל אתמול לשפל של ארבעה חודשים מול המטבע היפאני בעקבות חששות ממלחמה ממושכת במפרץ. הדולר נסחר עתה ב-118.25 ין לעומת 118.09 אמש, ולאחר שרשם שער של 117.89 ין במהלך המסחר אתמול. היורו שומר על יציבות ברמה של 1.0913 דולר, לעומת שער של 1.0915 שרשם אמש.



הין עשוי להמשיך ולהיחלש היום לאחר ששר האוצר של יפאן, מסג'ורו שיאוקאווה, אמר כי יפאן נכונה להתערב במסחר כדי לבלום תנודות ספקולטיוויות במטבע. ממשלת יפאן חשפה אתמול כי הבנק המרכזי מכר ינים כנגד דולרים בהיקף של 1.2 טריליון ין במהלך פברואר-מארס. היתה זו ההתערבות השלישית במספר של ממשלת יפאן במסחר במט"ח השנה.



סקר הבטחון העסקי (טנקאן), שהתפרסם היום ביפאן, הראה ירידה ראשונה בבטחון העסקי מזה חמישה רבעונים. מצבה הכלכלי של יפאן ממשיך להיחלש - התפוקה התעשייתית ביפאן ירדה בשיעור חד מהצפוי של 1.7% בפברואר לעומת ינואר. היתה זו ירידה חמישית תוך שישה חודשים - לפי נתוני משרד הכלכלה, המסחר והתעשייה. רמת המלאי נפלה לשפל של 14 שנים.



הטנקאן, סקר שעורך הבנק המרכזי של יפאן, הראה שהמגזר היצרני אינו צופה לגידול בביקוש למוצריו. רמת הבטחון העסקי ירדה למינוס 10, ממינוס 9 ברבעון הקודם. אנליסטים צפו כי המדד ישתפר למינוס 8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully