וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון סיינטיפיק תובעת כדי לעצור את השקת הסטנט המצופה של ג'ונסון אנד ג'ונסון

דפנה מאור

1.4.2003 / 9:26

טוענת כי ג'ונסון הפרה פטנט שלה; ג'ונסון מובילה במירוץ בשוק הסטנטים המצופים ששוויו עשוי להגיע ל-5 מיליארד דולר



בוסטון סיינטיפיק הגישה תביעה נגד ג'ונסון אנד ג'ונסון, בניסיון למנוע ממתחרתה להשיק סטנט מצופה תרופות בארה"ב. לטענת בוסטון, מפר המוצר של ג'ונסון פטנטים קיימים שלה.



הסטנט, מתקן קפיצי קטן שנועד לסייע בפתיחת כלי דם חסומים, צפוי להפוך למוצר מבוקש בשוק ששוויו הפוטנציאלי מוערך ב-5 מיליארד דולר. בוסטון, ג'ונסון וגאידנט נמצאות במירוץ להשקת גרסאות שונות לסטנטים, המשחררים תרופות למחזור הדם.



בוסטון דורשת פיצוי כספי וצו מניעה נגד מכירת הסטנט של ג'ונסון בארה"ב. למרות שבוסטון היתה הדומיננטית בשוק הסטנטים, בין היתר בשל הסכמיה עם חברת מדינול הישראלית - מחלוצות פיתוח הסטנטים, הצליחה ג'ונסון להשיג אותה בתחום הסטנטים מצופי התרופות.



ג'ונסון אנד ג'ונסון צפויה לקבל בקרוב אישור ממינהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) למכירת סטנט הסייפר מתוצרתה בארה"ב. האישור צפוי להתקבל בשבועות הקרובים, לפי דיווח של "בארונ'ס". הסטנט המצופה של בוסטון אושר למכירה באירופה בתחילת השנה, וממתין לאישור מכירתו בארה"ב מאוחר יותר השנה.



התביעה שהגישה בוסטון היא מהלך נוסף במאבק המשפטי בין שתי החברות. בינואר תבעה ג'ונסון את בוסטון על הפרת פטנטים בתחום הסטנטים הלא מצופים. שימוע בנושא זה יתקיים בסוף יוני.



בוסטון ספגה ביום שני קנס של 7 מיליון דולר מאת נציבות הסחר הפדרלית (FTC), בשל התנהגות שלא בתום לב בהפרת הבטחה למכור רשיונות להפצת קתטר לכלי דם למתחרתה HP.



לפי הערכות אנליסטים, צפויה הצלחתו של הסטנט החדש של בוסטון להזניק את מנייתה למחיר של 50 דולר בשנה הבאה - לעומת מחיר נוכחי של 42 דולר. בוסטון צפויה לדווח בימים הקרובים על תוצאות ניסויים קליניים שהיא עורכת בסטנטים. בשבוע שעבר העריכה בוסטון כי מחזור המכירות של הסטנטים המצופים שלה עשוי להגיע להיקף של 2 מיליארד דולר בשנת 2004.



בוסטון, אשר מושקעת ביצרנית הסטנטים הישראלית מדינול שבשליטת יהודית וקובי ריכטר ונמצאת בסכסוך משפטי ממושך עימה, מקווה לזכות באישור מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשווק את הסטנט מצופה התרופה טקסוס (Taxus) לקראת סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully