וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנושים הבלתי מובטחים בתבל מבקשים הרמת מסך וגביית החוב גם מאי.די.בי ומדסק"ש

ערן גבאי

1.4.2003 / 10:48

יתרת החוב שלא תיפרע במסגרת הסדר הנושים - כ-120-210 מיליון שקל; "התנהלותה של תבל ואופן הנהגתה חרגו מדרך ניהול סבירה תוך נטילת סיכון בלתי סביר"



בשבוע שעבר, ב-26 במארס, פנתה ועדת הנושים הבלתי מובטחים בתבל במכתב לאי.די.בי אחזקות ולדסק"ש ובו נקבע כי הוועדה רואה בהם, כבעלי המניות בתבל, כמי שהנהיגו את תבל והיו מעורבים אינטנסיווית במהלך עסקיה של החברה עד הקפאת ההליכים באפריל 2002.



הוועדה מציינת כי התנהלותה ואופן הנהגתה של תבל חרגו מדרך ניהול סבירה תוך נטילת סיכון בלתי סביר באשר ליכולתה של תבל לפרוע את חובותיה, תוך קיפוח עניינם של נושי תבל ותוך הפרת חובות אמון וזהירות כלפי תבל ונושיה.



הוועדה רואה בבעלי המניות כנושאים באחריות למצבה ולחובותיה של תבל, ודורשת את התגייסותם להשלמת החוב המלא לנושים הבלתי מובטחים.



אם הדבר לא ייעשה, נאמר במכתב, תמליץ הוועדה בפני הנושים הבלתי מובטחים למצות את הזכויות העומדות להם לשם גביית מלוא החוב, שלא ייפרע במסגרת הסדר הנושים.



דסק"ש כופרת בדו"חותיה במיוחס לה במכתב, וטוענת כי מדובר בדרישה כוללנית - כשעוד לא ידוע עדיין אם ובאילו תנאים יאושר הסדר הנושים בתבל, ומה יהיו ההתפתחויות בעקבותיו. דסק"ש לא יודעת להעריך את ההשפעה האפשרית של המהלך על החברה.



נזכיר כי על פי התוכנית שמגבש נאמן תבל, צבי יוכמן, לאחר שהנושים הבלתי מובטחים יקבלו כ-50%-70% מכספם - גם בעלי המניות בתבל יחלו לקבל החזר על הלוואותיהם. החוב לנושים הבלתי מובטחים נאמד בכ-420 מיליון שקל, ולבעלי המניות הוא נאמד בכ-285 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully