וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם טראמפ ינצח: "צפויים לראות זינוק אדיר"

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 15:52

הבחירות בארה"ב כבר בישורת האחרונה, והאנליסטים צופים כי אם טראמפ ינצח את האריס שער הביטקוין יזנק עד ל-125 אלף דולר למטבע, לעומת השיא הנוכחי שעומד על 73 אלף דולר; אילון מאסק שם על הקמפיין של טראמפ 132 מיליון דולר, ונהפך לאחד התורמים הגדולים בכל הזמנים

דונלד טראמפ עובד במקדונלדס/מן הרשת

האנליסט ג'ף קנדריק מבנק סטנדרט צ'רטד (Standard Chartered Bank) צופה שביטקוין עשוי לטפס לשער חסר תקדים של 125,000 דולר למטבע עד סוף השנה, בתנאי שהרפובליקנים יזכו בשליטה בקונגרס במהלך הבחירות הקרבות בארה"ב ב-5 בנובמבר.

הניתוח של קנדריק מצביע על שיא חדש מעל לכ-73,000 דולר עד יום הבחירות המתרחש עוד פחות מ-9 ימים, ממש מתחת לשיא הנוכחי של כל הזמנים של ביטקוין, שנקבע יותר מוקדם השנה בחודש מרץ, בשער של 73,800 דולר.

בנוסף לזה, אם דונלד טראמפ ינצח בבחירות, קנדריק צופה זינוק מיידי של 4% בעקבות תוצאות הבחירות, ולאחר מכן זינוק של כ-10% נוספים בימים שלאחר מכן.

המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, בקמפיין בחירות בפנסילבניה, 21 באוקטובר 2024. רויטרס
טראמפ. מהמר בודד שם עליו עשרות מיליוני דולרים/רויטרס

על פי שווקי החיזוי של פולימרקט (Polymarket), המראים תמונה יותר "קיצונית" של התוצאות לעומת הסקרים הרווחים בתקשורת האמריקאית המרכזית, טראמפ מוביל כעת עם סבירות של 64.8% לניצחון, כשהאריס עם כ-35% בלבד.

אך למרות הובלתו המובהקת של טראמפ בשווי החיזוי, רבים טוענים כי בחודש אוקטובר בוצעו עסקאות גדולות של "לוויתן" בודד שהציב הימורים של עשרות מיליוני דולרים והצליח להזיז את ההימור של טראמפ לטובתו, ולמרות זאת, זהו סכום המתגמד לעומת סך ההימור בשוק האריס-טראמפ, שבפולימרקט בלבד, עומד על סכום של יותר מ-1.8 מיליארד דולר המונחים על הכף.

תרחישים ותחזיות חלופיות של אנליסטים מתוך התעשייה, טוענים בניגוד לניתוח של קנדריק, שביטקוין יכול לבצע את אותם מהלכים עולים, ללא קשר לתוצאות הבחירות, בשל סיבות מהותיות יותר, כמו הדפסת כספים, שחיקת ערך הדולר, ומתיחות גיאופוליטית הדוחפת מדינות רבות לחיפוש אחר אלטרנטיבה, וכי ביטקוין, יעקוב אחרי מתכת הזהב, ששוברת שיאים בחודשים האחרונים.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
התפלגות ההימורים על טראמפ והאריס, אתר פולימרקט. מערכת וואלה, צילום מסך
התפלגות ההימורים על טראמפ והאריס, אתר פולימרקט/צילום מסך, מערכת וואלה
אילון מאסק. רויטרס
מאסק. משקיע בטראמפ והרשת שלו מקדמת שמועות לא מבוססות על הונאה של הדמוקרטים/רויטרס

התומך הגדול ביותר

אילון מאסק, שבאופן מובהק מקדם את טראמפ כמועמד, ומשפיע רבות על דעת הקהל האמריקאי, תרם עוד 56 מיליון דולר לקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ ורפובליקנים אחרים בשבועות האחרונים, מה שהביא את הסכום הכולל לכ-132 מיליון דולר, כפי שעולה מהמסמכים הפדרליים.

היקף תרומה זו, הקפיצה את מאסק לדרג העליון של התורמים הפוליטיים, והפכה אותו לאחד התורמים הגדולים ביותר בכל הזמנים בבחירות לנשיאות.

בינתיים, הרשת החברתית X, שבבעלות מאסק, מגבירה את התפשטותן של תיאוריות ושמועות לא מאומתות להונאת בוחרים בעזרת בינה מלאכותית לטובת קידומה של קמלה האריס.

הטענה הרווחת היא שהמחנה של האריס משתמש במנוע הבינה המלאכותי של הפלטפורמה (Grok) כדי לצבור פופולריות בנושאים מגמתיים במדיה חברתית.

מסתמן שהמידע לא נבדק על ידי בני אדם, ובכמה דוגמאות עדכניות נראה כי "הערות הקהילה", פיצ'ר אימות מידע הפועל בפלטפורמה, חזר על טענות שגויות או לא מבוססות כאילו הן נכונות, כפי שטענו ערוצי המדיה האמריקנים, ביניהם NBC news.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully