וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואים ועסקים: איזון על חבל דק

כפיר וקנין, טור אורח

28.10.2024 / 9:24

לאור המציאות המשתנה, חברות צריכות לערוך התאמות בחברה כדי להתמודד עם כל האתגרים שמציב בפניהן החוסר של חיילי המילואים. איך עושים את זה?

בווידאו: פעילות חטיבת המילואים 228 בדרום לבנון/אמיר בוחבוט

באוקטובר האחרון כמו ישראלים רבים אחרים, נקראתי לדגל. כולנו הלכנו בתחושת שליחות ומוטיבציה גבוהה והשארנו מאחור את המשפחות והמשרות. כל אחד בתחומו השאיר מאחור עיסוקים בעלי משמעות וקריירה, עם מגוון תחומי אחריות. מאז כבר עברה שנה, המציאות של כולנו השתנתה כאשר המלחמה והלחימה בגזרות הדרום והצפון מובילות את סדר היום האישי והלאומי. כמנהל השיווק של ערד טקסטיל, אני מוצא את עצמי שוב ושוב מתמודד עם האיזון העדין בין תפקידי במילואים לבין האחריות המוטלת עלי במסגרת המשרה בחברה. כל קריאה למילואים היא תזכורת עוצמתית לחוב של כולנו למדינה, אך גם מטילה עומס כבד על כתפי החברה ועל עובדיה.

לאור המציאות המשתנה היינו צריכים לערוך התאמות בחברה כדי להתמודד עם מספר אתגרים ביניהם: היעדרות פיזית, עומס עבודה מוגבר, חוסר וודאות והתאמת העסק לשגרה המשתנה של מציאות חיינו. לא רק מי שנמצא בחזית חווה את האתגרים אלא גם הצוות שנותר בעורף, במיוחד במקומות בהם הלחימה נוכחת יותר ומשפיעה גם על פעילותה העסקית של החברה.

לאחר סבב המילואים הראשון ואף במהלכו, הבנו בחברה שיש צורך בהיערכות לתקופה בלתי מוגבלת, כאשר רבים מעובדי החברה יימצאו בזמינות חלקית בלבד לפרקי זמן ממושכים. לאור זאת הנהלת החברה קיימה הערכת בכדי להפעיל מנגנון לניהול החברה בזמן אמת גם כשעובדים רבים בשירות מילואים. חשוב לציין שבדומה לחברות נוספות ורבות בארץ, גם אצלנו בערד טקסטיל צף מעל פני השטח הצורך להתמודד עם האתגר של גיוס עובדים למילואים ובעקבות כך גם לתת להם את התמיכה התעסוקתית והמורלית בתקופה המורכבת.

כפיר וקנין. יחצ,
כפיר וקנין/יחצ

יצרנו מנגנון של גיבוי מצד העובדים כשכל אחד לקח על עצמו תחום אחריות נוסף. מבחינה ניהולית יצרנו חמ"ל של עובדי ההנהלה בו כל מנהל בתחומו, במידה ולא גויס גם הוא לשירות, קיבל על עצמו תחומי אחריות ניהוליים לפי הצורך. בין אם מדובר בניהול סניפי הרשת בפועל, ניהול קשרי הלקוחות, לוגיסטיקה ותפעול ואף מערך השיווק שבאחריותי. לכל תחום וצורך דאגנו שיהיה את האיש האמון על התחום בזמן אמת ובעל הידע והסמכות להתמודד עם האתגרים היומיומיים.

בנוסף הוחלט במסגרת ההתאמות שערכנו בחברה על שימוש בטכנולוגיות המתקדמות של ימינו ובכל רגע של זמינות ויציאה מהשטח של חברי ההנהלה, היה ניצול מקסימלי בכלים הטכנולוגיים שהיו ברשותנו כדי לערוך שיחות ועידה ופגישות מקוונות ובכך לתת מענה גם בזמן השירות הצבאי.

בערד טקסטיל מאמינים שהשילוב בין שירות צבאי לפעילות עסקית הוא אפשרי, אך הוא מצריך היערכות גמישות והסתגלות מתמדת, על המעסיקים והעובדים לפעול יחד כדי להקל על המילואימניקים. המילואים הם חלק בלתי נפרד מהחיים פה בישראל במיוחד בתקופה זו ועלינו להמשיך ולמצוא פתרונות יצירתיים לאור האתגרים שהמציאות מכתיבה.

הכותב הוא מנהל השיווק של ערד טקסטיל

  • עוד באותו נושא:
  • מילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully