וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר בוועדת גרונאו: "לא יודע אם הרחקנו את הכבלים משוק הטלפוניה - לא נעודד תחרות במחירים גבוהים"

ערן גבאי

1.4.2003 / 14:03

התעריפים החדשים של בזק ייכנסו לתוקף כבר ביוני הקרוב, אחרי שיאושרו בוועדת הכספים; בזק תפוצה על השחיקה האינפלציונית בעדכון התעריפים * ועדת גרונאו ממליצה על הפחתת תעריפי בזק ב-5.5% בממוצע



המלצות ועדת גרונאו להפחתת תעריפי בזק בכ-5.5% בממוצע הוגשו היום לאישור ראש הממשלה ושר האוצר. לאחר שהשרים יחתמו עליהן, הן יועברו לוועדת הכספים של הכנסת.



ממשרד התקשורת נמסר שהתעריפים החדשים של בזק - הפחתה ממוצעת של 23% בתעריפי השיחות ועלייה בדמי שימוש קבועים של כ-15% - ייכנסו לתוקף כבר ביוני הקרוב, אחרי שיאושרו בוועדת הכספים.



כיום קיימות שלוש מדרגות לקבלת פטור חלקי בדמי השימוש, בהתאם למספר שיחות מינימום שמקיים הלקוח. מדרגות אלה יעודכנו בהתאם לשיעור ההפחתה הכללי.



גם בדמי קישור הגומלין בשיחות מהסלולר לבזק ובשיחות היוצאות מבזק יופחת מחיר קישור הגומלין - כ-5.5 אגורות לפני מע"מ - בכ-8.2%.



עדכון התעריפים של בזק, שנדחה בשלושה חודשים, יובא לאישור ועדת הכספים ביוני. העדכון האחרון בתעריפי בזק בוצע במאי 2002, בגין שנת 2001 עד מארס 2002. ממארס 2002 עד סוף ינואר 2003, תקופת העדכון הנוכחית, הסתכמה האינפלציה בכ-4.3% - בעיקר לאור המדדים הגבוהים של החודשים אפריל-יוני 2002. בזק אמורה לקבל פיצוי אינפלציוני בעדכון התעריפים.



חבר בוועדת גרונאו אומר היום ל-TheMarker כי הדו"ח משקף הן את הרצון לעודד תחרות, והן את הצורך בשמירת הפיקוח על בזק.



בפועל, הורדת תעריפי השיחות בבזק - שבלאו הכי נחשבות לנמוכות מאוד בהשוואה עולמית, מקטינה עוד יותר את הסיכוי שחברות הכבלים ייכנסו להשקעות באספקת שירות הטלפוניה הפנים ארצית, שיתחרה בבזק.



בתשובה לשאלה האם דו"ח שכזה אינו מבטל את הסיכוי שהכבלים יתחרו בבזק בטלפוניה, אומר אותו גורם כי "ועדת קרול הורידה חסמים בפני מתחרים חדשים, וזה הצעד החשוב. תפקידנו הוא לא לעודד תחרות במחירים גבוהים. במקום שיהיה כדאי למשקיע חדש להיכנס להשקעה ולהתחרות בבזק - הוא יעשה זאת. אני לא יודע אם הרחקנו את הכבלים מהתחרות בשוק הטלפוניה - כל מתחרה שיעשה את השיקולים שלו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully