וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מתכננים צבי שוכמן ועוזי רוזנברג, בעלי השליטה במטאלינק? הגישו תשקיף למכירה אפשרית של מניותיהם - 56.9% מהחברה

גתית פנקס

1.4.2003 / 14:39

סמנכ"ל הכספים: "מדובר בעניין פרוצדורלי של רישום המניות, איננו מתייחסים לכוונות"; התסריטים האפשריים: רצון השניים למכור את המניות לשותף אסטרטגי או מניות בשוק מפעם לפעם



מה מתכננים שני בעלי השליטה במטאלינק , צבי שוכמן ועוזי רוזנברג? השניים הגיעו באחרונה להחזקה משותפת של 56.9% מהחברה (כ-10.6 מיליון מניות), וממסמך רישום שהגישו אתמול לרשות ניירות ערך האמריקאית (F-3) עולה כי הם רושמים את כמות המניות במלואה למכירה. המשמעות המסתתרת מאחורי צעד זה יכולה להיות תמימה: רצון של השניים למכור מניות מפעם לפעם לצורך ענייניהם הפרטיים, ואולם היא יכולה להיות גם אחרת: מכירה של השליטה בחברה או חלק ממנה לצד שלישי, או רצון להכניס שותף אסטרטגי לחברה מבלי לדלל את בעלי המניות הקיימים.



"זהו עניין פרוצדורלי בלבד של רישום המניות" - אומר היום עופר לביא, סמנכ"ל הכספים של מטאלינק, "ואנחנו לא מתייחסים לכוונות השניים מאחר שגם אין חובה לעשות כן. בשלב זה, הרישום אינו מעיד על דבר". שוכמן ורוזנברג מסרבים לדבר בנושא.



לפי מחיר המניה הנוכחי, התמורה ממכירה של כל החבילה עשויה להגיע ליותר מ-36 מיליון דולר אם כי ייתכן שהמניות יימכרו במחיר נמוך מזה של השוק. שוכמן - מייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה - יצרנית שבבים למודמי DSL, מחזיק כיום ב-5.8 מיליון מניות המהוות 30% מהון מניותיה של החברה (4.4 מיליון מניות שלו נרכשו מהחברה - כלומר כאופציות, והיתר נרכשו בשוק).



רוזנברג - מייסד ודירקטור, מחזיק בכ-5 מיליון מניות המהוות 26.9%. מתוך מניות אלה, כ-4 מיליון נרכשו מהחברה והיתר בשוק באמצעות חברה בבעלותו, USR אלקטרוניק סיסטמס. השניים הגדילו בשנה האחרונה את החזקותיהם בחברה בצורה שיטתית, והדבר הוביל לזינוק של כ-90% במניה מאז נובמבר האחרון עד לשיא הנוכחי, המשקף למטאלינק שווי שוק של 63 מיליון דולר.



במסמך מצוין כי את המניות מתכוונים שוכמן ורוזנברג למכור "מזמן לזמן". מטאלינק עצמה לא תזכה לתמורה כלשהי ממכירת המניות, שתיעשה בצורה עצמאית על ידי השניים באמצעות ברוקרים או חתמים, לבחירתם. "מכירת המניות הללו בשוק יכולה להיעשות בלא קשר לעסקי החברה, ואם יהיו אלה מכירות בשוק - הרי שתהיה לכך השפעה על מחיר המניה", נכתב ב-F-3 של מטאלינק. עלות הרישום ל-SEC היא כ-3,000 דולר, והתשלום לעורכי הדין הוא 3,000 דולר נוספים.



למטאלינק כיום 76 מיליון דולר בקופה - ירידה של 14.1 מיליון דולר מתחילת 2002. מטאלינק הצליחה לנצל את תקופות הגיאות בוול סטריט, וגייסה יותר מ-55 מיליון דולר בהנפקה הראשונה לפי שווי של 400 מיליון דולר ו-4 חודשים מאוחר יותר, ערב המפולת של מארס-אפריל 2000, היא גייסה 67 מיליון דולר בהנפקה שנייה שלוותה בהצעת מכר של שוכמן ורוזנברג. כל אחד מהם קיבל 25 מיליון דולר.



החברה ייצרה ב-2002 הכנסות של 6.6 מיליון דולר, והפסד תפעולי של 18.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי היה 16.3 מיליון דולר. מעבר ל-18.5 מיליון מניותיה הרשומות של מטאלינק, יש 837 אלף אופציות תקפות שניתנות להוצאה ו-437 אלף אופציות נוספות במסגרת תוכנית האופציות של שנת 2000 לעובדים. נכון לדצמבר 2002 כ-272 אלף מניות נרכשו על ידי העובדים במסגרת התוכנית.



בין מתחרותיה של מטאלינק נמצאות קונקסנט, גלובספאן, ויראטה ואינפיניון. החברה מציינת במסמך כי התחרות קשה וצפויה להתגבר בהמשך, וכי גם חברות גדולות יכולות להיכנס לתחום ה-DSL באמצעות רכישות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully