וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מפשיטת רגל של חברת האם של פיליפ מוריס

דפנה מאור

1.4.2003 / 16:42

החברת הטבק נדרשה להפקיד ערבות של 12 מיליארד דולר כדי שתוכל לערער על פסיקת פיצויים של 10 מיליארד דולר נגדה

חשש מפשיטת רגל של אלטריה, החברה האם של פיליפ מוריס, התעורר לאחר שביהמ"ש הורה לחברה להפקיד ערבות של 12 מיליארד דולר, אם ברצונה לערער על פסק דין נגדה. חברת דירוג האשראי מוד'יס הורידה את דירוג האשראי של אלטריה, והחברה הבת קראפט פודס, למרות שהסיכויים לפשיטת רגל קרובה אינם גבוהים.

ביום שישי פסק ביהמ"ש באילינוי, ארה"ב, כי יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס USA הונתה את לקוחותיה, כשגרמה למעשנים להאמין שסיגריות עליהן כתוב "לייט" (דל ניקוטין) מסוכנות פחות מסיגריות רגילות. השופט הורה לחברה לשלם פיצויים בסך 10.1 מיליארד דולר, כולל 7.1 מיליארד דולר פיצויי נזיקין לתובעים, ושלושה מיליארד דולר פיצויי עונשין למדינת אילינוי.

כדי שפיליפ מוריס תוכל לערער על גזר הדין, היא נדרשת להפקיד ערבות של 12 מיליארד דולר. נציגיה המשפטיים של פיליפ מוריס אמרו כי אינם יכולים להפקיד ערבות כזו במזומן, ואין בנמצא שטר ערבות בגובה כזה אותו יכולה החברה לרכוש. הוא הוסיף ואמר כי אין לאף גורם אינטרס לגרום לפיליפ מוריס לבקש הגנה מנושיה כדי שתוכל לערער על התביעה.

הורדת דירוג האשראי פוגעת ביוקרתה של אלטריה, שנהנתה מדירוג אשראי איכותי ביותר. הורדתו משמעה גם הוצאות מימון גבוהות יותר עבור החברה.

פיליפ מוריס הגיעה בשנת 1998 להסדר עם הרשויות בארה"ב, לפיהן תשלם פיצויים של עשרות מיליארדי דולרים למדינות בארה"ב בשנים הבאות. ההסדר כלל את כל חברות הטבק הגדולות בארה"ב. התביעה הנוכחית מסכנת את ההסכם הזה, לדברי פיליפ מוריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully