וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: יום שני ברציפות של עליות בעקבות התקדמות כוחות הברית; טוקיו עלתה ב-1%

דפנה מאור

2.4.2003 / 9:26

ארה"ב קבעה כי יצרנית השבבים סמסונג אלקטרוניקס נהנית מסובסידיות לא חוקיות; עלייה ברווחי חברת הנפט פטרוצ'יינה



עליות שערים נרשמו בבורסות אסיה, זה היום השני ברציפות. שמועות על מותו של סדאם חוסיין והתקדמות של כוחות הקואליציה לכיוון בגדד הובילו למגמה החיובית. מדד הניקיי בטוקיו עלה ב-1%; קוריאה עלתה ב-0.8%; הונג קונג עלתה ב-0.7% במחצית הראשונה של המסחר.



דיווחים על קרב גדול מדרום לבגדד הובילו להערכות כי בעלות הברית מתכננות לפתוח במתקפה לכיבוש בגדד. עליות נרשמות בשוקי אסיה, לאחר שבורסות וול סטריט נסגרו אתמול במגמה חיובית. ירידה בין לעומת הדולר סייעה למניות היצוא בטוקיו.



המגמה החיובית נרשמה גם לאחר שחוסיין נעדר מנאום מתוכנן בטלוויזיה העיראקית. במקום נאומו המתוכנן של חוסיין הקריא שר ההסברה העיראקי הצהרה מטעמו של חוסיין, הקוראת לעם העיראקי להגן על עצמו מכוחות הקואליציה.



חברות היצוא בטוקיו נהנו מעליות שערים: סוני עלתה ב-1%; שארפ ב-2.1%; הונדה מוטור עלתה ב-1%.



מדד קוספי בקוריאה עלה בהובלת מניות הבלו צ'יפ. יצרנית הרכב יונדאי עלתה ב-0.4%; חברות תעשייה כבדות כדייהו שיפבילדינג והנין הבי אינדסטריז רשמו עליות חדות, בשל תקוות להזמנות מאירופה.



מניית סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזכרון הגדולה בעולם, ירדה ב-1.4% לאחר שארה"ב פסקה כי סמסונג נהנית מסובסידיות ממשלתיות לא הוגנות, הפוגעות בתחרותיות של יצרנית שבבים אמריקאיות כמיקרון.



בהונג קונג נהנו מניות הטכנולוגיה, הנפט והמניות הזרות הנסחרות בבורסה, מעליות. צ'יינה יוניקום עלתה ב-1.2%; צ'יינה מובייל עלתה ב-1.6%. פטרוצ'יינה, חברת הנפט, עלתה ב-1.2% לאחר שאתמול דיווחה על תוצאות טובות מהתחזיות ל-2002. החברה רשמה רווח של 5.66 מיליארד דולר - עלייה של 3% לעומת שנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully