וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שטרית על תוכנית עמיר פרץ: "עשויה להזיק"; פרץ ונתניהו ייפגשו היום שוב

חיים ביאור

2.4.2003 / 10:34

בתוכנית - איגרת חוב בסך 2% משכר העובדים, שמירה על ביטול תקרות מס ההכנסה ודחיית תשלום תוספת יוקר



מאת חיים ביאור, ראלי סער ומזל מועלם



מזכ"ל ההסתדרות עמיר פרץ מציע תוכנית כלכלית חלופית, שלדעתו תיתן מענה טוב יותר לצורך בקיצוצים בלי לפגוע בעובדים. תוכניתו של פרץ כוללת גביית איגרת חוב לצמיחה בשיעור של 2% מהשכר מכל העובדים, שמירה על ביטול תקרות מס ההכנסה ודחיית תשלום תוספת היוקר.



פרץ אמר הבוקר (רביעי) בראיון לרשת ב', כי שר האוצר בנימין נתניהו "מעניק מתנות יקרות ערך" למנהלים הבכירים, בהחליטו להחזיר את התקרות לדמי הביטוח הלאומי. לדבריו, האוצר לא בחן לעומק את השפעת הגזרות, כמו למשל דחיית הפרישה בשנתיים, העשויה לטענתו לפגוע בסיכויי הדור הצעיר להיכנס למעגל העבודה.



השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, אמר לאחר מכן כי הצעותיו של פרץ אינן ענייניות ואף עלולות להזיק. לדבריו, אין זה מתפקידה של ההסתדרות להציג תוכנית כלכלית אלא לדאוג לעובדים. לטענת שטרית, ההסתדרות "מאוהבת במאבק".



נתניהו ופרץ ישובו וייפגשו היום בשעה 14:00, לאחר שלא הגיעו להסכמה בשיחה שקיימו אתמול בערב בלשכת שר האוצר בירושלים.



נקודת המחלוקת העיקרית שנדונה בין נתניהו לפרץ אמש עסקה בסעיפים בתוכנית הכלכלית של הממשלה הנוגעים לעובדי המגזר הציבורי. ההסתדרות מתנגדת לכונה לפטר כ-10,000 עובדים במגזר זה ולקצץ בשכר העובדים הנותרים 8% בממוצע (עד 20% לעובדים הבכירים). עם זאת, ההסתדרות מוכנה לקפאת השכר "לתקופה מסוימת" ולדחיית תשלום החלק השני של תוספת היוקר המיועד לראשית 2004, למועד מאוחר יותר. פרץ העלה בפגישה את תוכניתה הכלכלית החלופית של ההסתדרות, הכוללת בין השאר שימוש באיגרת חוב ממשלתית לגיוס 5.5 מיליארד שקל מהציבור, שיופנו ליצירת מקומות עבודה חדשים במשק, ביטול התקרה בביטוח לאומי ודחיית יישום הרפורמה במס.



היום בצהריים יתכנסו ראשי הוועדים של משרדי הממשלה והסתדרות הפקידים לדון במהלכים להשבתת המשק בשבוע הבא. אתמול נכשלה פגישה בין נציגי הרשויות המקומיות לנציגי האוצר והפנים. נציגי מטה המאבק של הרשויות עזבו את הפגישה לאחר שלא הוצעו להם הצעות חלופיות לקיצוץ בתקציבי הרשויות.



הזבל פונה במרכזי הערים הגדולות



למרות השביתה ברשויות, פונתה אתמול האשפה במקומות מרכזיים בערים הגדולות ובכמה רשויות מבוססות במרכז הארץ. הסתדרות הפקידים החליטה כי בשל המצב הביטחוני, יתירו לפנות אשפה ממקומות מרכזיים בירושלים, בתל-אביב ובחיפה. הרשויות המבוססות מפעילות קבלני ניקיון פרטיים.



ההסתדרות מתכננת להרחיב בשבוע הבא את השביתות למגזרים נוספים, בעיקר לחברות ממשלתיות, רשויות סטטוטוריות וחברות פרטיות גדולות. השיבושים המתוכננים יצטרפו לעיצומים שנוקטים 50 אלף עובדי המדינה מיום ראשון, במסגרתם שובתים 20 משרדי ממשלה ויחידות סמך, ולשביתה של 100 אלף עובדי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות שהחלה אתמול ביוזמת הסתדרות הפקידים. אם תממש ההסתדרות את איומה, השביתות יקיפו את רוב המשק.



הערכה: פעילות הגנים תשובש גם היום



הלימודים בבתי הספר התקיימו אתמול, לאחר שהרשויות המקומיות הודיעו כי לא ישביתו את שירותי האבטחה במוסדות החינוך השונים. עם זאת, פעילות גני הילדים שובשה, וכנראה תשובש גם היום, עקב שביתת הסייעות שמועסקות על ידי הרשויות.



בתוך כך נמשכת שביתת עובדי משרדי הממשלה. מיום ראשון לא מתקיימת במשרדים הממשלתיים קבלת קהל, אין מענה לפניות טלפוניות והופסק הטיפול בדברי דואר. כמו כן, משתקים 50 אלף עובדי הממשלה את פעילות המחשב המרכזי בכל משרד. העיצומים מקיפים, בנוסף למשרדי הממשלה, גם את יחידות הסמך: המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, מינהל מקרקעי ישראל, בתי המשפט, מס הכנסה, מיסוי מקרקעין ומע"מ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully