וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובומטיקס ממשיכה לממש: השלימה מכירת אדקו לברגר הולדינגס תמורת 6 מיליון שקל

ניצן כהן

2.4.2003 / 14:38

אדקו נמכרה לברגר הולדינגס לפי שווי של 12.1 מיליון שקל - הנמוך בכ-14% משוויה בתחילת המו"מ בין החברות; צפויה לרשום רווח הון של 5-5.5 מיליון שקל



רובומטיקס השלימה את המו"מ למכירת מלוא אחזקותיה באדקו לחברת ברגר הולדינגס תמורת 6 מיליון שקל. 2 מיליון שקל ישולמו במזומן ו-4 מיליון שקל ישולמו עם מתן האישורים הסופיים שיאפשרו חתימה על ההסכם, ב-6 תשלומים שיוצמדו למדד המחירים לצרכן. על פי ההערכות, תניב מכירת אדקו לרובומטיקס רווח הון של 5-5.5 מיליון שקל.



בסך הכל מחזיקה רובומטיקס ב-49.5% ממניות אדקו - מה שמשקף לאדקו שווי של 12.1 מיליון שקל. בחודש ינואר האחרון הודיעה רובומטיקס על מו"מ המתנהל בינה לבין ברגר הולדינגס למכירת אחזקותיה באדקו. רובומטיקס דרשה אז מברגר 7 מיליון שקל עבור אחזקותיה - מה ששיקף לה שווי של 14.1 מיליון שקל.



להשלמת העסקה עדיין נחוץ אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואישורם הסופי של בעלי המניות בחברת ברגר החזקות.



חברת אדקו עוסקת בשיווק של תתי מערכות המיועדות למחשבים בסקטור הצבאי. החברה פעילה בעיקר בשוק הצבאי בארה"ב, אירופה ובמזרח אסיה. הכנסותיה של אדקו בשנת 2002 הסתכמו ב-70 מיליון שקל. ברגר החזקות העריכה בינואר שאדקו תשיג כבר השנה הכנסות בהיקף של 100 מיליון שקל.



רובומטיקס נמצאת בשליטת איש העסקים צביקה בארינבוים. החברה נמצאת בתקופה האחרונה בתהליך של מימוש נכסים ואחזקות שמטרתו - הגדלת המקורות הנזילים שלה. במסגרת הפעילות הזאת מכרה החברה את אחזקותיה ברובומטיקס ישראל - מכירה שהניבה לה רווחי הון של 3 מיליון שקל. בחודש פברואר האחרון מכרה החברה מקרקעין בגרמניה תמורת 3.5 מיליון דולר.



הנכס בגרמניה נמכר לחברה בת של רובומטיקס, שנרכשה לפני 3 שנים ב-7 מיליון דולר. שנה לאחר הרכישה החלה רובומטיקס למשוך דיווידנדים בסך 3 מיליון דולר בשנתיים, כך שרובומטיקס החזירה לעצמה את ההשקעה בחברה הגרמנית. מרובומטיקס נמסר אז כי היא בוחנת מספר אפשרויות השקעה הן בישראל והן בחו"ל.



ברגר הולדינגס נמצאת בשליטת הוד יובלים ועמית ברגר שמחזיקים ב-35% ו-30% ממניותיה, בהתאמה. החברה סיימה את השנה החולפת עם רווחים של 4 מיליון שקל לעומת הפסדים של 12.2 מיליון שקל בשנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully