וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות חדות בפתיחה

שירלי יום-טוב

2.4.2003 / 17:38

אי.סי.טל צונחת ב-30% לאחר האזהרה מאמש; מרקורי עולה ב-6.5% ואן.די.אס ממשיכה להתחזק ומוסיפה כ-4%; אי.סי.איי מאבדת כ-10%

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות חדות במדדים על רקע דיווחים מעיראק בדבר התקדמות כוחות הקואליציה לבגדאד. הנאסד"ק עולה ב-2.4% והדאו מוסיף 1.7%.

בין המניות הישראליות מרכזת עניין מניית אי.סי.טל שצונחת ב-30% למחיר של 5.9 דולרים על רקע האזהרה החמורה ששיגרה אמש החברה לשוק. מניית אי.סי.איי יורדת ב-10.5% למחיר של 1.8 דולרים, אף היא על רקע האזהרה של אי.סי.טל. (אי.סי.איי מחזיקה בכ-59% מאי.סי.טל). מניית מרקורי עולה ב-6.5% למחיר של 31.7 דולר ואן.די.אס עולה ב-3.8% למחיר של 10.9 דולר בהמשך לזינוק של 28% אמש.

סקירת טרום מסחר

נראה כי לראשונה מאז תחילת הלחימה בעיראק, מגיעים היום דיווחים הנושאים עמם חדשות טובות על כך שכוחות הקואליציה הולכים ומתקדמים לעבר בגדאד. הדיווחים הללו עשויים להביא לכך שוול סטריט תסיים היום יום שני ברציפות של עליות במדדים, לאחר 4 ימים רצופים של ירידות שקדמו להם. בשעה זו מצביעים החוזים על פתיחת מסחר חיוביות בעלייה של כ-2% בנאסד"ק ושל כ-1.3% ב-S&P500.

אמש, ננעל הנאסד"ק בעלייה של 0.5% והדאו עלה ב-1%. נראה כי הירידות שרשמו המדדים לאורך ימים רצופים, הביאו עמם את "אספני המציאות", שהחלו לרכוש אתמול מניות שירדו למחירים אטרקטיוויים. נתוני מדד מנהלי הרכש המאכזבים, שהצביעו על רמה המבשרת על חולשה כלכלית, הונחו אתמול בצד, כך נראה, והם לא הפריעו למדדים לרשום עליות לאורך כל יום המסחר.

יחד עם זאת, אנליסטים בוול סטריט מציינים כי כך או אחרת, כשהקונפליקט בעיראק יסתיים, המשקיעים יחזרו לעסוק בחולשה הכלכלית של המשק האמריקאי, הנשקפת לאחרונה מנתוני המקרו. זאת בתקווה שסיום המלחמה יביא עמו דחיפה קדימה לשוק המניות.

בין החברות הישראליות הנסחרות, עשיה לרכז היום עניין מניית אי.סי.טל , לאחר האזהרה החמורה ששיגרה אמש החברה לאחר המסחר. החברה צופה לדווח על הכנסות של 14-16 מיליון דולר - צניחה של כ-33%-40% מהכנסות הרבעון הקודם, שהסתכמו ב-24.1 מיליון דולר. בסיום הרבעון הקודם צפתה החברה כי הכנסותיה יהיו דומות לאלו שנרשמו ברבעון הרביעי. בשורה התחתונה צפויה החברה לדווח על הפסד נקי של 3-5 מיליון דולר או 17-28 סנט למניה. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 4.5 מיליון דולר או 25 סנט למניה ברבעון הרביעי.

אבי גולדשטיין, סמנכ"ל הכספים של החברה ציין היום כי "לא מעט עסקות שחשבנו כי ייסגרו בימים והשבועות האחרונים, הן בתחום הטלקום והן בתחום הבטחוני, התפספסו. לא הפסדנו אותן לטובת מתחרה אחרת, אלא פשוט הלקוחות מחליטים שלא להחליט בשלב זה".

לאזהרת הרווח של אי.סי.טל יש השפעה על החברה האם שלה, אי.סי.איי טלקום המחזיקה ב-59% ממניותיה. מאחר שאי.סי.טל פיספסה את התוצאות הכספיות ב-10-12 מיליון דולר בשורה העליונה, כך יהיה אף אצל אי.סי.איי.

בבית ההשקעות אינווסטק ציין היום כי הזינוק של 4.7% שרשמה אמש טבע בוול סטריט, נובע מנתוני ה-IMS החדשים לפיהם החברה הגיעה לנתח שוק של 63.7% ממרשמי הרמרון, וזאת לעומת רמה של כ-58% בשבוע שעבר ושל כ-36.7% לפני כחודש. טבע קיבלה בסוף ינואר אישור לשיווק הרמרון לטיפול בדיכאון. החברה קיבלה בלעדיות לחמישה חודשים בשיווק התרופה, שמכירותיה במונחי התרופה המקורית מתוצרת אקצו ההולנדית הסתכמו ב-350 מיליון דולר. שווי השוק של טבע מסתכם ב-11.3 מיליארד דולר.

חברת ריטליקס סיפקה היום הודעת הרגעה לפיה היא תעמוד בתחזיות האנליסטים לרבעון הראשון, או אף תעקוף אותן. בבית ההשקעות מנורה גאון מצפים להכנסות של 20.6 מיליון דולר על רווח של מיליון דולר. בבנק הפועלים מציינים תחזית הכנסות נמוכה יותר, של 17.1 מיליון דולר, ורווח של מיליון דולר. שווי השוק של ריטליקס, הנסחרת גם בת"א, מסתכם ב-139 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully