וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדאו ג'ונס עולה ב-2.3% בעקבות מניות התעופה; AMR מזנקת ב-20%

רונן סרברניק

3.4.2003 / 0:17

מגמה חיובית נרשמת בפתיחת המסחר, על רקע הערכות כי כוחות הקואליציה בעיראק מתקדמים לכיוון בגדד; הנאסד"ק מזנק ב-3%



מניות התעופה רושמות עליות חדות, לאחר שוועדות ההקצאות של הסנאט והקונגרס בארה"ב אישרו חבילת סיוע של 3.2 מיליארד דולר לענף התעופה בארה"ב. החבילה אושרה במסגרת תקציב כולל של 75 מיליארד דולר למלחמה בעיראק. אישורו של התקציב צפוי להתקבל במהירות בשני בתי הנבחרים השבוע.



חבילת הסיוע של הקונגרס כללה 26 שבועות של דמי אבטלה לאלפי העובדים המפוטרים של ענף התעופה. אתמול הגיעה אמריקן איירליינס להסכמים עם איגודי העובדים שלה, ובכך הצליחה להימנע מפשיטת רגל לעת עתה. ואולם, ההסכמים כוללים את פיטוריהם של 2,500 טייסים ועובדים נוספים. מניית אמריקן (סימול AMR) מזנקת ב-20%; קונטיננטל (סימול CAL) עולה ב-6.1%; יונייטד איירליינס (סימול UAL) עולה רק ב-1.3%.



סירס רובאק (סימול S), הקמעונאית האמריקאית, עולה ב-2.8% לאחר שבנק וואן (סימול ONE) אמר כי הוא שוקל להגיש הצעת רכש לחטיבת כרטיסי האשראי שלה. סירס העמידה את החטיבה למכירה השבוע, ושווייה מוערך ב-7 מיליארד דולר.



פירסט דאטה (סימול FDC), המפעילה רשתות תקשורת המעבדות תשלומים בכרטיסי אשראי בארה"ב, ומחזיקה בבעלות על ווסטרן יוניון, רכשה את קונקורד EFS (סימול CE) תמורת 7 מיליארד דולר במניות. במסגרת העסקה תשלם פירסט דאטה 0.40 ממניותיה כנגד כל מניית קונקורד. מחיר זה מעניק לקונקורד שווי של 13.87 דולר למניה, 16.8% יותר ממחיר הסגירה שלה אמש. קונקורד עולה ב-3.3%; פירסט דאטה יורדת ב-3%



גייטוויי (סימול GTW), יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בארה"ב, הודתה היום כי ניפחה הכנסות בשנת 2000-2001. זוהי הפעם השנייה בה תערוך מחדש החברה את תוצאותיה לשנת 2000. במארס 2001 הודיעה לראשונה גייטוויי על עריכה מחדש של דו"חותיה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2000, כתוצאה משינוי חשבונאי. המניה יורדת ב-0.5%.



ברקשייר התאוויי, חברת האחזקות של וורן באפט, רכשה את יצרנית הבתים הניידים קלייטון הומס, תמורת 1.7 מיליארד דולר במזומן. לפי תנאי החוזה, תשלם ברקשייר 12.5 דולר לכל מניה של קלייטון, מחיר הגבוה ב-12% ממחיר הסגירה של מניית קלייטון (סימול CMH). מניית קלייטון מזנקת ב-12.4%.



פיליפ מוריס USA, יצרנית הסיגריות לבית אלטריה (סימול MO), עולה ב-3.7% על אף הודעתה כי לא הצליחה לקבל הנחה על ערבות של 12 מיליארד דולר שנדרשה ממנה. החברה רמזה אתמול כי היא עלולה להגיע לפשיטת רגל אם תידרש להפקיד ערבות כה גדולה, הנדרשת לצורך ערעור על גזר דין חמור שהוצא נגדה.



המסחר במניית פלמינג (סימול FLM) נפסק היום לאחר שהחברה, ספקית של מצרכי מכולת, הגישה בקשה להגנה מנושיה (צ'פטר 11), לאחר שהפסידה חוזה אספקה בשווי 4.5 מיליארד דולר לקיי-מארט. פלמינג היתה אחת המפיצות הגדולות בארה"ב בתחומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully