וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: צורן תגיע לנתח של 30% בשוק שבבי ה-DVD אם תצליח לשמור על קצב צמיחה גבוה מזה של השוק

שירלי יום-טוב

2.4.2003 / 19:49

המפתח לרווחיות צורן הוא מעבר להתבססות על שבב ה-Vaddis-6; חוזר על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 17 דולר; צורן הודיעה על שילוב שבביה במוצרי Arcam;



"המפתח לרווחיותיה של צורן הוא מעבר להתבססות על שבב ה-Vaddis-6 שמבנה עלויותיו הנמוך יחסית (לעומת מבנה העלויות של שבב ה-Vaddis 5E), יקזז את הירידה בהכנסות ממכירותיו, כתוצאה ממהלך ירידת מחירים. כך תמוזער גם השפעת ירידת המחיר על השורה התחתונה של החברה במהלך הרבעונים הקרובים", כך מציין היום האנליסט ברנרד מנור מבנק אגוד, בסקירה על צורן.



צורן, המפתחת שבבים עבור מכשירי די.וי.די ומצלמות דיגיטליות, צפתה בסיום הרבעון הקודם כי שולי הרווחיות הגולמית שלה יירדו בחדות ל-29%-31% בלבד ברבעון הראשון של 2003. זאת, לעומת שולי רווח של 44.6% ברבעון הרביעי של 2002 ו-42% בכל שנת 2002.



מנור מציין כי הירידה בשולי הרווח הגולמי היא על רקע העובדה שהחברה נאלצת להתאים את מחירי השבבים שלה בפלחי השוק הבינוני-נמוך בשל הגברת התחרותיות. "למצב של הגברת התחרותיות בשוק ה-DVD העולמי, ובעיקר בסין, אחראיות בעיקר החברות מדיה טק הטייוואנית ו-ESS האמריקאית, שמתאמצות להגדיל את פלחי השוק שלהן האחת על חשבון השנייה. כך מופעל לחץ על מחיר המכירה של צורן בשבבי הוואדיס 4, 5 ו-6 בשוק הסיני, שהיווה מקור ל-52% מהכנסות החברה".



נתח שוק של 30% בשוק שבבי ה-DVD



לדברי מנור, התחרות בין מדיה טק ל-ESS עשויה להשפיע גם על המכירות של צורן ביפאן. זאת, על רקע מחויבותם של יצרני OEM יפאנים לשלב במוצריהם שבבים זולים יחסית מתוצרת סין וקוריאה.



עוד לגבי הירידה הצפויה בשולי הרווח הגולמי, מציין האנליסט כי ברבעון הראשון של 2003 צפויה הרווחיות הגולמית ממכירת מוצרים לרדת לכ-26%-28% לעומת שולי רווח של 38.5% ב-2002. "לעיקר הירידה ברווחיות הגולמית, אחראית מכירת חיישני האור החדשניים מתוצרת חברת PixelCam (שנרכשה על ידי צורן ביוני 2000)".מנור סבור שחיישנים אלה צפויים לאפשר לצורן להוזיל ולפשט מאוד את ייצור שבבי המצלמות הדיגיטליות החדשות החל במהלך 2003.



האנליסט מציין כי שוק ה-DVD העולמי צפוי להמשיך ולצמוח גם השנה, בשיעור של כ-30%-40%, כאשר לעיקר הצמיחה יהיו אחראיות אירופה וסין."להערכתנו, תצליח צורן במטרתה להגיע לנתח של כ-30% בשוק שבבי ה-DVD, אם תשמור על קצב צמיחה גבוה מקצב צמיחת השוק, כפי שהצליחה לעשות בשנתיים האחרונות".



לגבי שוק המצלמות הדיגיטליות, מנור סבור שצורן השיגה נתח של 8% בשנת 2002 ובשנת 2003 עשוי חלקה בשוק העולמי לעלות ל-12%. "הגדלת נתח השוק בתחום זה צפויה לנבוע מחוזים חדשים שחתמה החברה, כגון החוזה לאספקת שבבי ה-coach 5 לשתי מצלמות דיגיטליות חדשות של חברת סמסונג".



בבנק אגוד חוזרים היום על המלצת "קנייה" למניית צורן, בליווי מחיר יעד של 17 דולר - פרמיה של 30% על מחיר הנעילה של המניה אתמול. מניית צורן מוסיפה בשעה זו 3.1% למחיר של 13.5 דולר, כשברקע מוסיף הנאסד"ק כ-3%.



שבב הוואדיס 5 ישולב במוצריה של חברת Arcam



ובתוך כך, הודיעה היום צורן על שילוב שבב הוואדיס 5 שלה במכשירי DVD של חברת מוצרי האלקטרוניקה Arcam הבריטית. השבב ישולב במכשירי DVD התואמים את סטנדרט ה-PAL המשפר באופן חד את איכות התמונה המתקבלת על מסכי פלזמה.



ארקם פועלת משנת 1977 והיא מייצרת מערכות קולנוע ביתי וקול מתקדמות. את מוצריה ניתן למצוא בכ-1% מבתי האב בבריטניה, כך ציינה צורן.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully