וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה חיובית על רקע התקדמות במערכה בעיראק; פרנקפורט זינקה ב-5%

רונן סרברניק

2.4.2004 / 21:44

ABB עלתה ב-10.5% לאחר שהודיעה כי הסכם הפשרה בתביעות האזבסט ייצא לפועל; פיליפס ואינפיניון עלו ביותר מ-7%



סגירה חיובית נרשמה בבורסות אירופה, זה היום השני ברציפות, בעקבות סימנים להתקדמות משמעותית של צבא ארה"ב בעיראק. ירידה במחירי הנפט, עלייה בדולר ומגמה חיובית בשוקי וול סטריט ואסיה תרמו לסנטימנט המשקיעים. לונדון עלתה ב-1.9%; פאריס זינקה ב-4.1%; פרנקפורט נסקה ב-5%.



דיווחים על קרב גדול מדרום לבגדאד הובילו להערכות כי בעלות הברית מתכננות לפתוח במתקפה לכיבוש הבירה. המגמה החיובית נרשמה גם בעקבות היעדרותו של סדאם חוסיין מנאום מתוכנן בטלוויזיה העיראקית. במקום זאת הקריא שר ההסברה העיראקי הצהרה מטעמו של חוסיין, הקוראת לעם העיראקי להגן על עצמו מכוחות הקואליציה.



סימנים להאטה חריפה בצמיחה בכלכלת בריטניה עשויים להניע את הבנק המרכזי להוריד את הריבית כבר בשבוע הבא. אתמול דווח כי המכירות הקמעוניות בבריטניה נפלו במארס בשיעור החד ביותר מזה 11 שנים. רמתה הנוכחית של הריבית היא 3.75%.



צרפת צפויה לחרוג ממסגרת הגירעון התקציבי המותר לחברות האיחוד האירופי, כך הזהירה היום הנציבות האירופית. לחברות האיחוד יש מגבלת גירעון של 3% מהתמ"ג, וצרפת צפויה לחרוג ממנה השנה ובשנה הבאה, לאחר שכבר חרגה בשנת 2002, להערכת הנציבות.



ABB, חברת ההנדסה הגדולה באירופה, הודיעה כי הסכם הפשרה במסגרתו תשלם פיצויים של 1.2 מיליארד הדולר ליישוב תביעות אזבסט, יתבצע, למרות עיכוב בביהמ"ש לפשיטות רגל בארה"ב. מנייתה עלתה ב-10.5%.



בריטיש טלקום עלתה ב-4% לאחר שפתחה במלחמת מחירים בשוק הטלפוניה הביתית. הורדת המחירים תחול על התעריפים לדקה בשעות הערב ובמהלך סוף השבוע. עליות חדות יותר נרשמות ברחבי המגזר: כייבל אנד וויירלס זינקה ב-12% לאחר שמינתה מנכ"ל חדש, פרנצ'סקו קאיו, במקומו של גרהם ואלאס. פראנס טלקום עלתה ב-4%.



עליות נרשמו במניות השבבים וציוד התקשורת: נוקיה עלתה ב-2.2%; אריקסון עלתה ב-5.5%; אלקטל ב-5%; פיליפס ב-7.5%; אינפיניון ב-8.8%.



מניות חברות התעופה רשמו עליות שערים אף הן: מניית KLM עלתה ב-12.8% לאחר שהודיעה כי היא מנהלת שיחות בנוגע לשיתוף פעולה בינה לבין בריטיש איירווייס ואייר פראנס. האחרונות עלו ב-8.5% ובכ-4% בהתאמה. לופטהאנזה עלתה גם היא ב-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully