וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמתנות במגמת הירידה ביבוא מוצרים בני קיימא: במארס נרשמה ירידה של 8% לעומת אשתקד

אמיר טייג

2.4.2003 / 11:49

לעומת חודש פברואר נרשמה במארס עלייה של 6% ביבוא מוצרים בני קיימא - חודש שני ברציפות של עלייה; מתחילת השנה ירד היבוא ב-28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד



נתוני יבוא מוצרים בני קיימא המתפרסמים היום ממשיכים להעיד על המיתון הקשה במשק הישראלי. אגף המכס במשרד האוצר מדווח היום על ירידה של 28% ביבוא מוצרי בני קיימא בשלושת החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בהשוואה בין חודש מארס הנוכחי לאשתקד עולה כי נרשמה ירידה מתונה של 8% בלבד. בדיווח של האוצר קיימת גם נקודה אופטימית. בחודש מארס נרשמה עלייה של 6% ביבוא, לעומת חודש פברואר 2003.



זה החודש השני ברציפות בו נרשמת עלייה בייבוא מוצרים בני קיימא לעומת חודש קודם. אומנם שיעור העלייה הוא נמוך, אך עשוי להעיד כי הירידה הרציפה בצריכה הפרטית נבלמה לעת עתה, והתייצבה על רמה נמוכה. יש לציין כי אין בכך מספיק על מנת להעיד על שינוי מגמה.



סך היבוא, אשר מחושב במחירי עלות ליבואנים, הסתכם בחודש מארס בכ-93.2 מיליון דולר - לעומת 101.7 מיליון דולר במארס 2002. יבוא מכוניות נוסעים, המרכיב כ-66% מערך היבוא, רשם ירידה של כ-3% לעומת מארס 2002 - אך בהשוואה לחודש פברואר נרשמה יציבות בערך היבוא. בהשוואה שנתית בין החודשים ינואר עד מארס 2003 לעומת 2002, נרשמה ירידה חדה של 30% בערך יבוא מכוניות הנוסעים, וזה הגורם העיקרי לירידה החדה בערך יבוא מוצרים בני קיימא.



הסעיף השני בגודלו בערך היבוא הוא סעיף הסיגריות. ערך יבוא הסיגריות הסתכם בכ-10.2 מיליון דולר בחודש מארס, לעומת 9.5 מיליון דולר בלבד מארס 2002 - עלייה של 7%. גם בהשוואה לחודש פברואר 2003 נרשמת עלייה בסעיף זה של 16%.



כל מוצרי החשמל רושמים הצטמקות בחודשים ינואר עד מארס 2003, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את הירידה מובילים מדיחי הכלים אשר ירדו ב-38%, ביבוא הטלוויזיות נרשמה ירידה של 34% וביבוא מכונות הכביסה נרשמה ירידה של 27%.



שנת המיתון השלישית אליה נכנס המשק הישראלי והתחזיות העגומות לגבי יציאת המשק ממצב זה גורמות לירידה חדה בצריכה הפרטית הנובעת מירידה בשכר הריאלי, והעדפה לדחות הוצאות בשל אי הוודאות הכללית. עם זאת, הירידה בצריכה מתמתנת בחודשים האחרונים ונרשמת יציבות יחסית על רמת צריכה נמוכה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully