וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לא יאושרו ההקלות לערוץ 10: מימן עשוי להחזיר הרישיון ולהשתלב בערוץ החדשות

הדר חורש

3.4.2003 / 7:15

נציגי ערוץ 10 הציגו אתמול בפני ועדת הכלכלה את קשיי הערוץ וביקשו לפטור אותם מהחובה להשקיע 308 מיליון שקל בשנה בהפקה * משרד רה"מ במאמץ להצלת ערוץ 10



בעל השליטה בחברת ישראל 10, יוסי מימן, עשוי להשתלב בערוץ החדשות אם לא יאושרו ההקלות לערוץ 10 - כך אמרו אתמול מקורות בערוץ. אם דרישות ההשקעה מהערוץ לא ישונו צפוי מימן להחזיר את רישיון ההפעלה של ערוץ 10 ולבקש צו הקפאת הליכים לחברה.



חברת חדשות ישראל זכתה במכרז על ערוץ החדשות אך הערוץ מתקשה להתחיל בשידורים עקב מחסור במשקיעים. הפעלת ערוץ החדשות זולה בהרבה מהפעלת ערוץ כללי דוגמת ערוץ 10 ולכן סיכוייו הכלכליים נראים טובים יותר.



מנכ"ל משרד ראש המשלה, אביגדור יצחקי, הודיע אתמול על כוונתו לערוך שימוע בעניין ההקלות שביקש ערוץ 10 מוועדת הכלכלה של הכנסת. השימוע ייערך על ידי יצחקי, מנכ"ל משרד התקשורת אורי אולניק, ונציגי משרד האוצר, משרד המשפטים והרשות השנייה.



בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכלכלה הציגו נציגי ערוץ 10 את קשייו של הערוץ וביקשו לפטור אותם מהחובה להשקיע 308 מיליון שקל בשנה בהפקת משדרים. הוועדה הביעה תמיכה במאמץ לסייע לערוץ להמשיך להתקיים. לאחר הדיון אמרו מקורות בערוץ כי אם לא ישונו תנאי ההסדרה שלו בתוך שבועיים - כלומר, עד 14 באפריל - יסגור מימן את הערוץ.



בעקבות הדיון התכנסה מועצת הרשות השנייה, המפקחת על הערוצים המסחריים, ומחתה על הניסיון להפקיע מידיה את המנדט הציבורי לטיפול בשידורים המסחריים. יו"ר המועצה, מוסקו אלקלעי, הביע התנגדות למתן הקלות לערוץ 10, המיתוספות להקלות שניתנו לו בעבר: "הפחתת חובת ההשקעה לא תאפשר לערוץ לפעול כערוץ הפונה לכלל הציבור".



חובת ההשקעה של הערוץ קבועה בחוק הרשות השנייה ולפיכך, על הכנסת לחוקק חוק מיוחד כדי לשנותה. מנכ"ל הזכיינית ישראל 10, מודי פרידמן, הציע שהערוץ ישקיע בהפקת המשדרים סכום השווה להכנסותיו, למשך 18 חודשים; ראשי הערוץ מבקשים כי ייקבעו כללים חדשים להשקעה במשדרים בתום התקופה. להערכת מימן יהיה ניתן לחדש את הליווי הבנקאי לפעילות הערוץ ואת המגעים להכנסת משקיעים חדשים, מיד עם שינוי החקיקה.



30 מ-250 העובדים בערוץ 10 קיבלו אתמול מכתבי פיטורים. מהערוץ נמסר כי בשלב זה אין כוונה לבצע צמצומים שיפגעו בשידורים. חובות הערוץ למפיקים שונים מסתכמים בכ-35 מיליון שקל ובקרב המפיקים שוררת דאגה רבה מעיכוב בתשלומי חובות הערוץ. אם יפנה מימן לבית המשפט בבקשה לצו הקפאת הליכים, הדבר יקשה על הנושים לגבות את חובם בטווח הקצר.



ערוץ 10 מצוי בגירעונות של כ-300 מיליון שקל וצפוי להפסיד כ-300 מיליון שקל נוספים ב-2003. המממן היחיד של גירעונות הערוץ היה עד כה יוסי מימן, המחזיק ב-51% ממניות ישראל 10. מימן הוציא מכיסו כ-8-6 מיליון דולר מדי חודש, ובשבוע שעבר הודיע כי לא ימשיך להזרים כסף לערוץ עד שיימצא לו מקור מימון נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully