וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת אוסר לייבא את המעבד החדש של אינטל שפותח בישראל

עודד חרמוני

3.4.2003 / 7:57

המעבד כולל יכולת אלחוטית מובנית הפועלת בתדרים שלא מורשים על ידי משרד התקשורת; משפחת סנטרינו למחשבים ניידים יצאה לשוק העולמי באמצע מארס 2003



משרד התקשורת אינו מאפשר לייבא לישראל את הדור החדש של המחשבים הניידים המצוידים במעבדי סנטרינו - המעבד החדש של חברת אינטל שפותח בחיפה - מכיוון שהמעבד כולל יכולת אלחוטית מובנית הפועלת בתדרים שלא מורשים על ידי משרד התקשורת. משפחת סנטרינו למחשבים ניידים יצאה לשוק העולמי באמצע מארס 2003.



טכנולוגיית סנטרינו כוללת שילוב של מעבד מהיר המותאם לצריכת הסוללות של המחשבים הניידים מסוג פנטיום M, ערכת שבבים ויכולת אלחוטית מובנית מסוג 802.11b הפועלת בספקטרום התדרים שבאזור 2.4 ג'יגה-הרץ. כיום משחרר משרד התקשורת לשימושים אזרחיים רק חלק מהספקטרום. תקן 802.11b מיועד לכל הספקטרום ועל מנת להשתמש בו בישראל אינטל ויצרניות המחשבים הניידים צריכות לשנות את הערוצים בתוך המחשבים - תהליך יקר ובעייתי לשוק קטן כמו ישראל.



במשרד התקשורת אומרים כי העניין נמצא בטיפול ומסבירים כי מדיניות המשרד אינה מכוונת נגד השימוש במשפחת המעבדים החדשה של אינטל: "אם יבואני המחשבים ישכנעו את היצרנים לסגור את הגישה לערוצים שאינם מורשים ולהגבילה רק לערוצים המורשים לשימוש, הם יוכלו לייבא אותם לישראל". במשרד התקשורת מקווים לשחרר בעתיד כמה מהתדרים. לדבריהם, הם ערים לכך שיצרני המחשבים יתקשו לטפל באופן פרטני בשוק הישראלי, הנחשב קטן בעבורם.



חברת HP ישראל, המייבאת את המחשבים הניידים של HP-קומפאק, מייבאת בשלב זה רק את המחשבים הניידים שמצוידים במעבד החדש של אינטל (פנטיום M) בלא יכולות האלחוט המובנות. המנהל הטכני של מערכות אישיות בחברה, לב ברדבסקי: "משרד התקשורת דורש מהיצרנית להתקין מחיקון של ערוצים, כדי שהצרכנים לא יוכלו לפלוש לתדרים שאינם מיועדים להם. בעבור מכירות של 2,000 מחשבים ניידים לא משתלם ליצרנים לבצע התאמות כאלו לשוק הישראלי. המדובר בבעיה של הרבה מוצרים... כל עוד אינטל לא תשנה את הצריבה של משפחת המעבדים, תישאר הבעיה מול משרד התקשורת".



דובר אינטל ישראל אמר אתמול כי החברה ויצרני המחשבים בודקים עם משרד התקשורת כיצד לייבא את הטכנולוגיה הניידת סנטרינו, בהתאם לתדרים המורשים על ידי המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully