וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: אחרי עליות של 6% ביומיים האחרונים יורד המעו"ף ב-0.6%; טבע עולה ב-1.9%

אילן מוסנאים

3.4.2003 / 11:28

המחזור - 50 מ' ש'; כור וכלל תעשיות יורדות 1.8% ו-1.4%, בהתאמה, עקב האזהרה של אי.סי.טל; יצוא עולה ב-8.3% על רקע השיחות למכירת השליטה בבנק ירושלים ללאומי;



אחרי יומיים רצופים של עליות חדות, מתממשים הבוקר המדדים המובילים בבורסה ונסחרים בירידות מתונות של כ-0.5%. ביומיים האחרונים עלתה הבורסה בתל אביב בכ-6% על רקע התקדמות הכוחות האמריקאיים בעיראק. המעו"ף עלה בכ-3.2% על רקע הדיווחים על כיתור כרבלא והכנות לתקיפת בגדאד מצפון, והידיעות כי הכוחות האמריקאיים נמצאים במרחק של 30 ק"מ דרומית לבגדאד - ידיעות אשר הובילו להערכות שהעיכוב בהתקדמות בעלות הברית לכיוון העיר בא לסופו.



מדד המעו"ף רושם בשעה זו ירידה קלה של 0.5% לרמה של 351.52 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-0.3% לרמה של 356.68 נקודות. התל טק 15 עולה ב-0.1%. מחזור המסחר בינוני ומסתכם בשעה זו בכ-50 מיליון שקל.



פעילים בשוק מציינים כי המימוש בשוק נרשם על רקע רצון המשקיעים לצמצם אחזקות במניות לקראת היציאה לפגרת סוף השבוע. בנוסף, מעיבות על המסחר הידיעות כי עיראק הפילה מסוק "בלק הוק" ומטוס F-18 אמריקאיים.



מניית טבע מרכזת הבוקר את המחזור הגבוה בבורסה - 10.5 מיליון שקל, ומטפסת בכ-1.9% בעקבות פער חיובי של 2.6% בו סיימה את המסחר אמש בארה"ב. האנליסט קובי פינקלשטיין מאינווסטק העריך אתמול כי הסיבה לעליית המניה בימים האחרונים, עד למחיר של 45.3 דולר אמש, היא נתח השוק המרשים של 63.7% שהחברה תפסה במרשמי תרופת הרמרון לטיפול בדיכאון. פינקלשטיין מציין כי נתח זה גבוה בהרבה מהתחזיות של השוק, ואף מתחזיות ההנהלה. לאור זאת, הוא מעריך כעת כי התחזיות שלו, לרווח של 48 סנט למניה ברבעון הראשון של 2003, נמוכות מדי.



אגיס מתממשת הבוקר ויורדת בכ-0.5% אחרי עליות של כ-30% בחודש האחרון - בעקבות הדו"חות המשופרים ודברי יו"ר החברה מורי ארקין כי אגיס תנפיק ב-2003 בבורסת נאסד"ק.



מניית כור יורדת ב-1.8% וכלל תעשיות נסחרת בירידה של 1.4%. המניות מגיבות בצורה מתונה יחסית לירידות החדות אמש במניות החברות המוחזקות , אי.סי.איי ואי.סי.טל , בארה"ב. האחרונה הודיעה שהיא צופה שהכנסותיה ינועו בטווח של 14-16 מיליון דולר - צניחה של 33%-40% לעומת הכנסות הרבעון הרביעי, שהסתכמו ב-24.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה צפויה אי.סי.טל לדווח על הפסד נקי של 3-5 מיליון דולר או 17-28 סנט למניה. בעקבות ההודעה לעיל, נפלה אמש אי.סי.טל בכ-34%, ואי.סי.איי נפרדה מכ-10% משווייה. כור פתחה את המסחר עם פער שלילי של 3%.



יתר מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות הבוקר בסנטימנט שלילי, כאשר מניית אי.די.בי אחזקות יורדת ב-3.3% ומניית אי.די.בי פיתוח יורדת ב-1.4%. מניית דסק"ש מושפעת גם מאזהרת ההכנסות, שפירסמה אמש החברה המוחזקת גיוון אימאג'ינג ונסחרת בירידות של 2.2%.



מניית יצוא עולה ב-8.3% ומניית בנק ירושלים , שבשליטת יצוא, עולה ב-4.1%. העליות נרשמות בעקבות ההודעה של יצוא כי בשבועות האחרונים התקיימו שיחות מקדימות עם הנהלת בנק לאומי, לבחינת אפשרות עקרונית של רכישה או מיזוג של בנק ירושלים על ידי בנק לאומי. עם זאת, יצוא מציינת כי בשלב זה השיחות המקדימות לא הבשילו לכלל תחילתו של מו"מ. אתמול טיפסה מניית יצוא ב-12% במחזור גבוה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully