וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון תספק לצ'יינה טלקום פתרון לפרישה המסחרית של רשת בתדר 3.5 GHz בשנייאנג

גתית פנקס

3.4.2003 / 11:30

סלונימסקי: "ההסכם עם צ'יינה טלקום מהווה את האספקה הראשונה ב-32 הערים שקיבלו רישיון"; לגבי התוצאות הכספיות: "אם היה קורה משהו לא צפוי היינו מודיעים"



באוקטובר 2002 הודיעה חברת פתרונות הגישה האלחוטית הישראלית אלווריון כי חתמה על הסכם OEM חדש עם חברת Beijing International Switching Systems Corporation הסינית, שהיא ספקית ציוד טלקומוניקציה הנמצאת בבעלות משותפת של סימנס (שותפה אסטרטגית של אלווריון), וחברות סיניות. היום החברה מדווחת על הבציר הראשון מההסכם.



אלווריון הודיעה כי צ'יינה טלקום, ענקית התקשורת הסינית, בחרה בפתרון האלחוט של אלווריון ו-BISC לפרישה המסחרית הראשונה של רשת הגישה האלחוטית רחבת הפס בתדר 3.5 GHz. הרשת תותקן בעיר שנייאנג, בירת מחוז לייאונינג שאוכלוסייתה מונה 4.5 מיליון תושבים.



שווי השוק של אלווריון הוא כ-120 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק ובבורסת תל אביב ו-162.6 מיליון דולר בקופה. ברבעון הרביעי של 2002 החברה דיווחה על הפסד של 5.4 מיליון דולר ומכירות של 22.3 מיליון דולר. החברה צופה ברבעון הראשון של 2003 לדווח על הכנסות של 20-25 מיליון דולר והפסד נטו של 8-9 סנט למניה, כולל הפחתות והוצאות חד פעמיות (4.2-4.7 מיליון דולר). האם הרבעון הראשון היה בהתאם לתחזיות? "אם היה קורה משהו לא צפוי כבר היינו מודיעים", אומר היום צבי סלונימסקי, מנכ"ל אלווריון, "כך גם עשינו בעבר". את התוצאות המלאות תפרסם החברה במאי.



ובחזרה לחוזה: "בסין החליטו בתחילת 2002 לפתוח את שוק הפס הרחב ולעבוד כפיילוט עם 5 ערים ראשונות", מספק סלונימסקי את הרקע. "בשלב השני, התכוונו לתת רשיונות למפעילות תקשורת ב-32 ערים נוספות. ואולם, הסתבר שלאופרטורים שקיבלו את הרשיונות לפיילוט לא היה מספיק כסף כדי להשלים את ההתקנות, ובפברואר האחרון החליטו לתת רשיונות רק לאופרטורים מהשורה הראשונה ל-32 הערים וביניהם: צ'יינה טלקום, צ'יינה יוניקום, צ'יינה מובייל ונטקום. חברה נוספת, חזקה פחות שקיבלה רשיון היא צ'יינהקום.



"כעת, האופרטורים בוחרים ספקיות ציוד וככל הידוע לנו, ההסכם הנוכחי עם צ'יינה טלקום בשנייאנג מהווה את האספקה הראשונה ב-32 הערים. לא ידוע לנו על אף דיזיין ווין של חברה רב-לאומית אחרת", הוא אומר.



אם כך, שנייאנג היא אחת מ-32 ערים בסין בהן קיבלו לאחרונה מפעילות תקשורת 94 רשיונות להפעלת רשתות אלחוטיות רחבות פס בתדר 3.5 GHz, והעיר הראשונה בה נבחרה בפועל ספקית תקשורת והחלה פרישת הרשת. אלווריון תספק לה את ה-WALKair שתומך בשירותי גישה המתקדמים להעברת קול ומידע. גם בסיבוב הראשון, שכלל 5 ערים, אלווריון לקחה חלק וסיפקה למובייל טלקום ציוד ל-3 מתוך 5 ערים.



בשלב זה, מדובר בהזמנה ראשונית בלבד לצ'יינה טלקום, אך באלווריון בונים על התרחבות. "אם בחרו בנו בעיר אחת, סביר שנקבל חוזים גם בערים נוספות", אומר סלונימסקי, "אולם אף אחד לא תוקע לידינו שכך יהיה. אנחנו נמצאים בקשר עם כל האופרטורים באמצעות דטאנג - שותפת ה-ORM הוותיקה שלנו בסין ו-BISC, וברור שהפוטנציאל הוא גדול, אך אנחנו זהירים, שכן יש לעבור תהליך של חינוך שוק ופרישת הציוד".



באחרונה הודיעה חברת SR טלקום כי תרכוש את נטרו - שתיהן חברות העוסקות בתקשורת אלחוטית רחבת פס אף הן - תמורת 121 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר ישולמו כדיווידנד לבעלי המניות של נטרו. מהי ההשפעה על אלווריון? "עסקת נטרו-SR היא המשך של מגמת הקונסולידציה עליה אנחנו מדברים כבר 3 שנים, והמיזוג הוא תהליך טבעי לתעשייה מתבגרת. ההשפעה עלינו היא שיש גוף חזק עוד יותר משני הגופים בנפרד, ואני מצפה שהתחרות תהיה מורגשת יותר מאשר עם כל חברה לחוד. אני לא חושב שהעסקה משפיעה עלינו מבחינת תג מחיר", הוא אומר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully