וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס ומורגן סטנלי צפויים לחמוק מאישומי הונאה

דפנה מאור

3.4.2003 / 14:28

יואשמו בסעיפים קלים יותר; הניסוח המוצע יסייע לבנקים להתגונן מתביעות אזרחיות של משקיעים הטוענים כי הטעו אותם בדו"חות מחקר מוטים

גולדמן סאקס ומורגן סטנלי צפויים לחמוק מאישומי הונאה בהסדר של בנקי ההשקעות בוול סטריט עם הרשויות, כך דיווחה סוכנות רויטרס. הבנקים צפויים לספוג האשמות בעברות פחותות בדו"ח שיוציאו הרשויות במסגרת ההסדר, ובכך יתאפשר להם להתגונן מפני תביעות אזרחיות מצד משקיעים.

הסדר כולל שמתכננות הרשויות עם הבנקים בוול סטריט ייאלץ את הבנקים לשלם קנסות בהיקפים שונים. לפי דיווח שפורסם אתמול, צפוי מורגן סטנלי לשלם 125 מיליון דולר במסגרת ההסדר. גולדמן סאקס צפוי לשלם 110 מיליון דולר. סיטיגרופ יידרש כנראה לשלם סכום גדול יותר, ליישוב ההאשמות נגד חטיבת סלומון סמית בארני שלו, אשר כן תואשם בהונאה, לצד קרדיט סוויס פירסט בוסטון.

ניסוח ההאשמות נגד הבנקים ונגד האנליסטים שפעלו במסגרתם יהיה בעל השלכות כלכליות ומשפטיות כבדות עבורם. אם רשויות החוק יקבעו כי הבנקים פעלו בהפרה חמורה של החוק, יהיה למשקיעים בסיס מוצק יותר לתביעות אזרחיות. שלוש קבוצות נפרדות של האשמות יופיעו בדו"ח, לפי סדר החומרה: הונאה בני"ע, הפרת חוקי נאסד"ק ובורסת ניו יורק והתנהגות לא אתית.

האנליסטית מרי מיקר ממורגן סטנלי צפויה להינזף על הפרה אתית בדו"ח על חלקה בהטעיית המשקיעים, אולם הרשויות אינן מתכוונות להאשימה בהונאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully