וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאמן של חברת רובננקו ממליץ על מכירתה לקבוצה בראשות הקבלן מרדכי יונה

אמיר הלמר

3.4.2003 / 15:08

רו"ח חיים קמיל לביהמ"ש: קבוצת יובלים התנהגה בחוסר תום לב ואין לה את החוסן הפיננסי הנדרש לרכישה



רו"ח חיים קמיל, הנאמן לחברת שמואל רובננקו , ממליץ למכור את השליטה בחברה לקבוצה המורכבת מהיזמים מרדכי יונה, משה חדיף, משה אינדיג ופיליפ יאיר - שזכתה בהליכי ההתמחרות שהתבצעו בפני הנאמן לפני מספר שבועות. קבוצת יונה-חדיף-פיליפ התחייבה לשלם תמורת המניות כ-10.5 מיליון שקל במספר תשלומים. כמו כן, קבוצה זו תשלם סכום נוסף השווה ל-8% מהרווח הנקי של החברה לפני מס, במשך 5 שנים שיחלו בשנת המס 2004.



המלצתו של קמיל על הקבוצה הנבחרת נדרשה בעקבות הודעתה של חברת יובלים, המחזיקה במניות חברת רובננקו, כי בכוונתה להפעיל את זכות הסירוב הראשונה הקבועה לה בהסכמי החברה ולרכוש את מניות רובננקו, באותה תמורה שהציעה קבוצת יונה. בעקבות זאת הורתה השופטת אלשייך לנאמן להמליץ בפניה למי תימכר השליטה בחברה.



הנאמן קמיל מציין בדו"ח שהגיש לביהמ"ש כי החליט להמליץ על קבוצת יונה-חדיף-פיליפ, שכן לקבוצה זו יכולת כלכלית עדיפה על חברת יובלים - וכן ניסיון מקצועי וביצועי בתחום ייזום וביצוע של פרויקטי בנייה.



הנאמן מציין, לעניינה של קבוצת יובלים, כי "האינדיקטורים שהתקבלו מאת המערכת הבנקאית לגבי חברה זו ובעלי השליטה בה, באשר לחוסנם הכלכלי, לא היו מספקים - על דרך ההמעטה". הנאמן מציין כי יובלים סירבה להעביר לידיו את מאזני החברה, כדי שיבחן את חוסנה הכלכלי. הנאמן מציין כי החוסן הכלכלי של הרכושים הוא קריטריון חשוב ביותר, שכן החברה שתרכוש את רובננקו תיאלץ לעמוד בהתחייבויות של למעלה מ-200 מיליון שקל חובות.



עוד מציין קמיל כי מרבית הבנקים הנושים מצדדים בקבוצת יונה-חדיף, וכך גם נושים נוספים בקבוצה. הנאמן מוסיף כי יש להעדיף את הצעת קבוצת יונה, וזאת עקב התנהגות יובלים לאורך כל תקופת הקפאת ההליכים. הנאמן מציין כי לאורך כל תקופת פעילותו פעלה יובלים כנגד המהלכים שיזם, והירבתה להשתמש בכובעים שונים של בעל מניות ונושה בערבובייה - בהתאם לצרכיה.



הנאמן מוסיף כי יובלים הגדילה לעשות כשחברה לקבוצת קיסריה-חכשורי, וגרמה לה לא להשתתף בהליכי ההתמחרות תוך הבטחה שהיא תממש את זכות הסירוב הראשונה שלה - ובכך פגעה בהליכי ההתמחרות ובאפשרות להגדלת התמורה בעבור מכירת גרעין השליטה. הנאמן מציין כי מדובר בהתנהגות חסרת תום לב, שבגינה יש להעדיף את הצעת קבוצת יונה.



השופטת אלשייך העבירה הדו"ח לתגובת חברת יובלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully