וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנושים הבלתי מובטחים בתבל מאיימים בתביעה גם נגד UPC אם לא ייפרע מלוא החוב; לא הופנתה פנייה לבנק הבינלאומי

ערן גבאי

3.4.2003 / 14:19

ועדת הנושים דורשת פרעון יתרת החוב שתיוותר לאחר הסדר הנושים גם מאי.די.בי ודסק"ש; לא יהיו תביעות אישיות; יוכמן יגיש הסדר נושים בתבל תוך שבועיים



ועדת הנושים הבלתי מובטחים דרשה במכתב רשמי את השלמת החוב לקבוצת הנושים הבלתי מובטחים בתבל גם מחברת UPC, שהחזיקה עד לפני מספר חודשים בכ-46.5% ממניות חברת הכבלים, ומכרה את חלקה לבנק הבינלאומי.



כמו כן נודע כי הרמת המסך שמבקשים הנושים הבלתי מובטחים בתבל אינה מופנית לבנק הבינלאומי, המשמש היום כבעל מניות בתבל. אם יוגשו התביעות נגד בעלי המניות בתבל עד צו הקפאת ההליכים באפריל 2002 - אי.די.בי, דסק"ש ו-UPC ההולנדית - לא יהיו תביעות אישיות אלא יופנו כנגד החברות.



ועדת הנושים הבלתי מובטחים מורכבת מ-6 חברים שנבחרו על ידי כלל הנושים הבלתי מובטחים, ופועלת במקביל לשני הנציגים של הנושים הבלתי מובטחים בוועדת ההיגוי בתבל, שהקים נאמן החברה צבי יוכמן.



ועדת הנושים הבלתי מובטחים קובעת שהתנהלותה של תבל חרגה מדרך ניהול סבירה תוך נטילת סיכון בלתי סביר באשר ליכולתה של תבל לפרוע את חובותיה. הוועדה רואה בבעלי המניות כנושאים באחריות למצבה ולחובותיה של תבל, ודורשת את התגייסותם להשלמת החוב המלא לנושים הבלתי מובטחים.



על פי התוכנית שמגבש נאמן תבל, צבי יוכמן, הנושים הבלתי מובטחים אמורים לקבל כ-60% מחובם במסגרת הסדר הנושים. יוכמן צפוי להגיש את הסדר הנושים של תבל בתוך שבועיים והמכשול העקרי להסדר הנושים, כמו גם להסדר המימון, נותר בשיחות בין בנק ישראל והבנקים הנושים סביב דרישת המפקח על הבנקים להגדלת ההפרשות על ידי הבנקים בשל חריגת האשראי ללווה בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully