וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: עליות השערים במעו"ף מתגברות ל-1.6%; התשואות בשחרים הארוכים יורדות ל-9.85%

אילן מוסנאים

3.4.2003 / 15:44

המחזור בינוני - 240 מ' ש'; עליות חדות בקבוצת אי.די.בי; דיסקונט מטפסת ב-4.5% ומשלימה עלייה של 10% ביומיים; לאומי עולה ב-2.8% בתגובה למגעים לרכישת בנק ירושלים;



אחרי מימושים מתונים במהלך הבוקר, מתחדשות בשעות הצהריים עליות השערים במדדים המובילים בבורסה. ביומיים האחרונים עלתה הבורסה בתל אביב בכ-6%, על רקע התקדמות הכוחות האמריקאיים בעיראק, הדיווחים על כיתור כרבלא והכנות לתקיפת בגדאד מצפון, והידיעות כי הכוחות האמריקאיים נמצאים במרחק של 30 ק"מ דרומית לבגדד - ידיעות שהובילו להערכות שהעיכוב בהתקדמות בעלות הברית לכיוון העיר בא לסופו.



מדד המעו"ף נסחר כעת בעלייה של 1.6% לרמה של 359.1 נקודות, ומדד תל אביב 100 עולה ב-1.5% לרמה של 363.14 נקודות. התל-טק 15 עולה ב-1%. מחזור המסחר בינוני ומסתכם בשעה זו בכ-240 מיליון שקל.



פעילים בשוק מציינים כי היפוך המגמה בשוק נגרם מרכישות של שחקן מעו"ף, שהחליט למשוך את השוק כלפי מעלה. בנוסף, הם מציינים כי המסחר מושפע מהעליות בבורסות אירופה, מהתחדשות מגמת ההיחלשות של הדולר, שנסחר כעת ברמה של 4.665 שקלים הנמוכה בכ-0.1% מהשער היציג שנקבע אתמול, ומהמשך בעליות בשחרים. השחרים עולים בשעה זו ברמה ממוצעת של 0.3% והתשואות בטווחים הארוכים יורדות לרמות של כ-9.85%.



הפעילים מציינים כי במשך רוב שעות היום ראינו מכירות מצד גופים מוסדיים, שמימשו רווחים ומיתנו את העליות במדדים. עם זאת הם מעריכים, כי פריצה של רמת ה-360 נקודות עשויה לצרף אל צד הקונים, שורטיסטים שינסו לסגור את הפוזיציות וכן שחקנים טכניים, מה שעשוי לחזק עוד יותר את מגמת העליות בשוק.



מניית טבע מרכזת מחזור גבוה של 24 מיליון שקל, ומטפסת בכ-1.7% בעקבות פער חיובי של 2.6% בו סיימה את המסחר אמש בארה"ב. האנליסט קובי פינקלשטיין מאינווסטק העריך אתמול כי הסיבה לעליית המניה בימים האחרונים, עד למחיר של 45.3 דולר אמש, היא נתח השוק המרשים של 63.7% שהחברה תפסה במרשמי תרופת הרמרון לטיפול בדיכאון. פינקלשטיין מציין כי נתח זה גבוה בהרבה מהתחזיות של השוק, ואף מתחזיות ההנהלה. לאור זאת, הוא מעריך כעת כי התחזיות שלו, לרווח של 48 סנט למניה ברבעון הראשון של 2003, נמוכות מדי.



אגיס מטפסת ב-1.8% ומשלימה עליות של כ-30% בחודש האחרון - בעקבות הדו"חות המשופרים ודברי יו"ר החברה מורי ארקין כי אגיס תנפיק בשנה הבאה בבורסת נאסד"ק.



מניית כור יורדת ב-1.4% וכלל תעשיות עולה ב-0.6%. המניות מגיבות בצורה מתונה יחסית לירידות החדות אמש במניות החברות המוחזקות , אי.סי.איי ואי.סי.טל בארה"ב. האחרונה הודיעה שהיא צופה שהכנסותיה ינועו בטווח של 14-16 מיליון דולר - צניחה של 33%-40% לעומת הכנסות הרבעון הרביעי, שהסתכמו ב-24.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה צפויה אי.סי.טל לדווח על הפסד נקי של 3-5 מיליון דולר או 17-28 סנט למניה. בעקבות ההודעה לעיל, נפלה אמש אי.סי.טל בכ-34%, ואי.סי.איי נפרדה מכ-10% משווייה. כור פתחה את המסחר עם פער שלילי של 3%.



יתר מניות קבוצת אי.די.בי, שנסחרו במהלך היום בירידות, רושמות כעת עליות שערים, כאשר מניית אי.די.בי אחזקות עולה ב-2.5% ומניית אי.די.בי פיתוח עולה ב-3.6%. מניית דסק"ש מושפעת גם מאזהרת ההכנסות שפירסמה אמש החברה המוחזקת גיוון אימאג'ינג ונסחרת בעליות של 1.5%.



מניית יצוא עולה ב-7.5% ומניית בנק ירושלים , שבשליטת יצוא, עולה ב-5.8%. העליות נרשמות בעקבות ההודעה של יצוא כי בשבועות האחרונים התקיימו שיחות מקדימות עם הנהלת בנק לאומי, לבחינת אפשרות עקרונית של רכישה או מיזוג של בנק ירושלים על ידי בנק לאומי. עם זאת, יצוא מציינת כי בשלב זה השיחות המקדימות לא הבשילו לכלל תחילתו של מו"מ. אתמול טיפסה מניית יצוא ב-12% במחזור גבוה. מניית בנק לאומי מגיבה לידיעה בעליות של 2.8%.



מניית בנק דיסקונט , שאתמול טיפסה ב-5.1%, מוסיפה היום עוד 4.5%. לעומתה מניית אסם , שאתמול קפצה ב-7%, מתממשת היום בכ-1.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully