וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת ההשקעות קרלייל מתכננת פעילות בכ-250 מ' ד' בישראל; מקור בתעשייה: שוקלת להעמיד בראש את אהוד ברק

צורי דאר

3.4.2003 / 17:06

כך נודע ל-TheMarker; פעילות ההשקעה תיועד לרכישות ממונפות (LBO) ולהשקעות הון סיכון במתכונת של השקעה משותפת עם קרנות מקומיות



קבוצת ההשקעות קרלייל גרופ (Carlyle Group) מתכוונת לפתוח פעילות השקעה בהיקף של כ-250 מיליון דולר בישראל.



ל-TheMarker נודע כי פעילות ההשקעה תיועד לרכישות ממונפות (LBO) ולהשקעות הון סיכון. לפי שעה לא ברור אם קרלייל תגייס קרן עצמאית שתיועד לישראל או שתבצע הקצאה מהון קיים. בתעשייה ההון סיכון מסרו ל-TheMarker כי לפי שעה אין בכוונת קרלייל להקים חברת ניהול שתבצע בדיקות נאותות להשקעות הון סיכון בעצמה, אלא להתלוות ולהשקיע במשותף (Co-Investment) עם מספר קרנות ישראליות.



קרלייל כבר קיימה מגעים בעניין עם מספר קרנות ישראליות מובילות בהן פיטנגו, ג'נסיס וגיזה.



עוד נודע כי קרלייל שוקלת למנות את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, כיו"ר פעילות ההשקעות בישראל.



קרלייל, שנוסדה ב-1987, הינה קבוצת השקעות פרטיות (Private Equity) כ-13.5 מיליארד דולר ב-20 קרנות. את קרלייל הוביל עד לאחרונה פרנק קרלוצ'י, ששירת בעבר כשר ההגנה של ארה"ב וכיועץ לביטחון לאומי של ממשל רייגן. בתחילת השנה החליף לו גרסטנר, יו"ר IBM לשעבר, את קרלוצ'י כיו"ר קרלייל.



בקרלייל ישנה מסורת של העסקת פוליטיקאים בכירים לשעבר כמו מזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב, ג'יימס בייקר, שמועסק כיועץ בכיר בחברה, וראש ממשלת בריטניה לשעבר, ג'ון מייג'ור, המשמש כיו"ר הקרן האירופית של קרלייל. על פי הערכות, הפוליטיקאים לשעבר שגויסו לשירותיה מסייעים לה בעיקר בפתיחת דלתות בתעשיות הבטחוניות, המהוות חלק ניכר מפעילותה. עם החברות שבבעלותה נמנות יצרניות ציוד, כלי רכב ותחמושת לצבא ארה"ב.



בסוף שנת 2001, מעט לאחר מתקפת הטרור הרצחנית ב-11 בספטמבר, הובכה קרלייל קשות כשהתברר שעל משקיעיה נמנית משפחת בין לאדן הסעודית. בעקבות הפרסומים מיהרה קרלייל להשיב את הכסף למשפחת בין לאדן ולנתק כל קשר עימה.



במישור המקומי, השקיעה קבוצת קרלייל, דרך הקרן האירופית קרלייל יורופ ונצ'ר פרטנרס (Carlyle Europe Venture Partners) ב-3 חברות סטארט אפ ישראליות: פאקטלייט, אלכמדיה שנרכשה על ידי פינג'אן וטרליס פוטוניקס שנסגרה בשנה שעברה.



תגובת קרלייל טרם נתקבלה. מלשכת ברק, השוהה בחו"ל בימים אלה, נמסר בתגובה שלא ידוע להם על כך דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully