וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שובל במגעים למכירת השליטה בבנק ירושלים ללאומי

אילן מוסנאים

3.4.2003 / 10:36

(עדכון) חברת יצוא שבשליטת כנה וזלמן שובל מדווחת שהשיחות טרם הבשילו למו"מ; הפועלים רכש באחרונה השליטה בבנק ספנות; בנק ירושלים נסחר בבורסה במכפיל הון של 0.72 * בין המרוויחים מהזינוק בחודש האחרון במניות בנק ירושלים: יו"ר דירקטוריון הבנק



הבנקים הגדולים ממשיכים בניסיונות לרכוש השליטה בבנקים הקטנים במערכת, ואחרי שבנק הפועלים רכש את השליטה בבנק ספנות , נראה כי בנק לאומי נמצא בדרך לרכישת השליטה בבנק ירושלים של כנה וזלמן שובל.



חברת יצוא , שבשליטת משפחת שובל, מדווחת הבוקר כי בשבועות האחרונים התקיימו שיחות מקדימות עם הנהלת בנק לאומי, לבחינת אפשרות עקרונית לרכישה או מיזוג של הבנק על ידי קבוצת לאומי. עם זאת, מציינת החברה כי בשלב זה השיחות המקדימות לא הבשילו לכלל תחילתו של משא ומתן.



מניית בנק ירושלים טיפסה אתמול ב-12% במחזור גבוה, ובחודש האחרון היא עלתה בכ-40%. אחרי עליות אלו נסחר בנק ירושלים בשווי שוק של 251 מיליון שקל, שמשקף לו מכפיל הון של 0.72. בשעה זו עולה מניית בנק ירושלים בכ-6% במחזור גבוה של כ-500 אלף שקל. מניית יצוא עולה ב-12% אחרי עליות של 20% בחודש האחרון.



בנק ירושלים הינו בנק מסחרי המתמחה בתחומי הנדל"ן, שוק ההון ובנקאות בינלאומית. חברת יצוא מחזיקה בכ-86% מהון המניות של הבנק. הבנק סיים את 2002 עם צמיחה של 26% ברווחים ל-29 מיליון שקל ותוך עליה של כ-8% בהכנסות ל-97 מיליון שקל. ההון העצמי של הבנק מסתכם בכ-349 מיליון שקל. האשראי לציבור שלו בסוף 2002 עמד על כ-5.7 מיליארד שקל ופיקדונות הציבור בבנק הסתכמו בסוף השנה שעברה בכ-5.28 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully