וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל בן שלוש: "המשך ניהול קרנות הפנסיה ע"י ההסתדרות אינו מוסרי; לא נוותר על מינוי מנהלים מורשים"

אמיר טייג

3.4.2003 / 18:44

"התפקיד העיקרי שלי כממונה על שוק ההון הוא לפעול להבראת תחום הפנסיה. העברת קרנות הפנסיה לניהול מורשה של האוצר היא תנאי בסיסי להבראת המערכת", כך אומר היום הממונה על הביטוח ושוק ההון ל-TheMarker



"התפקיד העיקרי שלי כממונה על שוק ההון הוא לפעול לשינוי מבני על מנת להבריא את תחום הפנסיה. העברת קרנות הפנסיה לניהול מורשה של האוצר היא תנאי בסיסי להבראת המערכת", כך אומר היום ל-TheMarker הממונה על הביטוח ושוק ההון, אייל בן שלוש, שנכנס לתפקידו לפני מספר שבועות. "כיצד יעלה על הדעת כי בחברה שפושטת רגל המנהלים ימשיכו להחזיק בניהול העסק?" שואל בן שלוש ומתכוון לניהול קרנות הפנסיה על ידי ההסתדרות, אשר הביאן לגרעונות של כ-130 מיליארד שקל.



"ללא קשר לרמת הגירעון האקטוארי של הקרנות, יש לחתוך את הקשר שבין ייצוג העובדים ובין ניהול ההתחייבויות שלהם" אומר בן שלוש, ונותן דוגמה: "קיים ניגוד בין האינטרסים של רן ארז, היושב בדירקטוריון קרן הפנסיה מבטחים כנציג המורים בלבד, ובין האינטרס של כלל העמיתים".



הוא מציין כי במהלך השנים היתה קיימת נורמה בקרנות הפנסיה לפיה ניתנו זכויות עודפות לסקטורים המקורבים לצלחת על חשבונם של כלל העמיתים. "נציגי חלק מהעמיתים השיגו לציבור שלהם הטבות ייחודיות על חשבון יתר העמיתים", אמר בן שלוש, והוסיף כי זו אחת הסיבות העיקריות לגירעון האקטוארי. אומנם העלייה בתוחלת החיים היא הסיבה לחלק הארי של הגירעון האקטוארי, אבל אסור להקל ראש בתרומתם של ההנהלות לגרעונות אלו, אומר בן שלוש.



ההערכות הן כי נקודת הניהול המורשה היא נקודת המחלוקת העיקרית בין ההסתדרות לבין האוצר בנוגע לרפורמה בפנסיה, אשר הוצעה כחלק מתוכנית ההבראה של נתניהו. בן שלוש מבהיר כי מינוי מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה, מבחינתו, אינו נתון כלל למשא ומתן. "המשך ניהול קרנות הפנסיה על ידי ההסתדרות לא מסתדר עם כלום, לא עם מוסר ולא עם ערכים של ניהול תקין. לא נוותר על נושא מינוי המנהלים המורשים", טוען בן שלוש.



חוסכים רבים אינם מודעים לגודל הבעיה וסומכים על המדינה שתבטיח את זכויות הפנסיה שלהם, אך אינם יודעים כי גם לאחר ההסדר עם ההסתדרות בשנת 1995, למדינה אין התחייבות לכסות על הגרעונות של עמיתים ולהבטיח את זכויות הפנסיה שלהם, כך אומר בן שלוש.



"מטרת החקיקה המוצעת בנושא היא להקטין את רמת אי הוודאות בנושא הפנסיה ולמנוע מצב בעתיד בו יגיע מישהו במשרד האוצר וישנה שוב סדרים, כך שהעמיתים הוותיקים ייפגעו שוב", אומר בן שלוש. "עד כה היה טיפול כושל של המערכת הפוליטית בבעיה, שנדחתה שנים. דחיית בעיה, ואי פתרונה היום, יטיל על הדורות הבאים נטל אשר ספק עם ירצו לעמוד בו".



"אני לא שוטר. אני בא להבריא את המערכת. לא מעניין אותי להכניס מנהלים של קרנות אשר מעלו בכספי העמיתים לכלא. אותי מעניין לדאוג לזכויות הפנסיה של העמיתים. בכל הסקרים שעשינו גילינו כי הציבור מעדיף כי האוצר ינהל את קרנות הפנסיה ולא ההסתדרות מאחר שרמת האמון באוצר גבוהה יותר", מוסיף בן שלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully