וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה מעורבת בעקבות נתוני מקרו שליליים מארה"ב

רונן סרברניק

3.4.2003 / 20:21

עליות שערים חדות במגזרי הבנקאות והביטוח; מניות חברות התעופה ממשיכות לרשום עליות



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת בעקבות פתיחה מהוססת בוול סטריט על רקע נתוני מקרו שליליים בארה"ב. מניות הטכנולוגיה והפיננסים רשמו מגמה מעורבת עם נטייה לעליות. על רקע הערכות כי כיבוש בגדאד יתבצע בתוך שבועות ספורים, עלתה לונדון ב-0.5%; פרנקפורט ירדה ב-0.1%; פאריס עלתה ב-1.6%.



אופטימיות מסתמנת עקב התקדמות כוחות הקואליציה לבגדאד. לפי תדרוך הפנטגון נמצאים הכוחות האמריקאים במרחק של כ-30 ק"מ מבגדאד, והמשקיעים מצפים כי המלחמה תסתיים בתוך מספר שבועות. לפי סקר שערכה רויטרס בקרב מומחי ביטחון ומזה"ת, צפוי כיבוש בגדאד להסתיים בתוך 4-8 שבועות.



נתוני מקרו: האבטלה בגרמניה עלתה במארס ל-4.41 מיליון אנשים, שיא של חמש שנים. שיעור האבטלה היה 8.9%. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בגוש היורו ירד במארס לרמה הנמוכה ביותר מזה 17 חודשים. המדד רשם רמה של 47.7 נקודות, המעידה על נסיגה בפעילות המגזר.



הבנק המרכזי של אירופה הותיר היום את הריבית בגוש היורו ללא שינוי, ברמה של 2.5%. החלטתו היתה צפויה.



הבנקים וחברות הביטוח משכו את השוק לכיוון החיובי: לוידס TSB עלתה ב-1.4%; מינכן רה עלתה ב-4.5%, ומשלימה עלייה של 22% מתחילת השבוע. סוויס רה עלתה ב-5.2%.



אלקטל עלתה ב-2.7%; אריקסון ב-1.7%; נוקיה ב-1.2%.



יצרנית התרופות אסטרה זנקה ירדה ב-3.3%, לאחר שמריל לינץ' הוריד את הדירוג על מנייתה מ"קנייה" ל"נייטרלי". מאז 12 במארס עלתה המניה ב-23%.



חברות התעופה נסחרו במגמה חיובית קלה, לאחר שאמש זינקה מניית אמריקן איירליינס ב-40% בוול סטריט. ממשל ארה"ב החליט להעניק לענף התעופה חבילת סיוע של 3 מיליארד דולר, כדי להצילו ממשבר קשה. לופטהנזה עלתה ב-0.1%; אייר פראנס זינקה ב-6%, למרות ששביתת פקחים בצרפת מאיימת לשבש את פעילותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully