וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרוס: עלייה בתחרות בין יצרניות הצגים השטוחים חיובית עבור אורבוטק

שירלי יום-טוב

3.4.2003 / 22:05

בית ההשקעות: עלייה בתחרות מובילה למרווחים גולמיים נמוכים יותר, ובמצב כזה חשיבות המערכות שאורבוטק מייצרת עולה באופן משמעותי, מפני שהן מייעלות את הייצור;



עמיחי שטיינברג, סמנכ"ל הכספים של אורבוטק , הגדיר בסיום הרבעון הרביעי את תחום מערכות הבדיקה לצגים שטוחים, כמנוע צמיחה עבור אורבוטק. הצמיחה שהציגה אורבוטק בתחום זה (FPD) ברבעון הקודם (28% ביחס לרבעון השלישי), אכן הצביעה על מגמה חיובית, בייחוד לנוכח היובש היחסי שחווה אורבוטק ברבעונים האחרונים בתחום ציוד הבדיקה למעגלים מודפסים. הירידה בביקושים בשוק האלקטרוניקה העולמי, פגעה בכל "שרשרת המזון" של התחום, ולא פסחה גם על אורבוטק.



"יש עוד המון צגים שטוחים שיכולים להימכר: בטלוויזיות, במחשבים, במוניטורים למיניהם, במחשבים נישאים ובמכשירי כף יד", ציין אז שטיינברג. בבית ההשקעות אוסקר גרוס, מציגים היום זווית נוספת של שוק הצגים השטוחים, כזו שעשויה להמשיך ולסייע לאורבוטק לרשום אחוזי צמיחה מרשימים בתחום זה.



בית ההשקעות מתייחס היום לכתבה שהופיעה ב-"Wall Street Journal", לפיה נמשכת מגמת הירידה במחירי הצגים השטוחים מסוג TFT-LCD. הסיבות המצוינות בכתבה מדברות על התחרות הגוברת בין יצרני הצגים השטוחים, והכוונות של היצרנים הגדולים להשקיע סכומי כסף גבוהים בהקמת מפעלי ייצור של צגים שטוחים מהדור החדש (דור 5 ו-6). בין היצרניות שהודיעו על כוונות ההשקעה שלהן בהקמת מפעלים אלו, נמנות סמסונג, NEC ו-LG-Phillips.







בבית ההשקעות העריכו היום את ההתפתחויות הללו כחיוביות עבור חברת אורבוטק, המייצרת בין היתר מערכות בדיקה אוטומטיות לצגים שטוחים מסוג TFT-LCD לדורות נוכחיים וכן לדורות חדשים. "עלייה בתחרות בקרב היצרנים מובילה למרווחים גולמיים נמוכים יותר, ובמצב כזה, חשיבות המערכות שאורבוטק מייצרת עולה באופן משמעותי, בשל העובדה שהן מייעלות את הייצור", כך ציינו בבית ההשקעות.



ברבעון הרביעי דיווחה אורבוטק, המתמחה בפתרונות לשרשרת האספקה בתעשיית האלקטרוניקה, על צמיחה של 5% בהכנסות ביחס לרבעון הקודם, לרמה של 56.9 מיליון דולר. ביחס לרבעון מקביל מדובר בירידה של כ-3.5%. לשנת 2002 כולה דיווחה החברה על הכנסות של 216.4 מיליון דולר - ירידה של 28% מ-301.9 מיליון דולר ב-2001. ההפסד הנקי עמד על 9.8 מיליון דולר או 31 סנט למניה.
מכירות ציוד הבדיקה לתעשיית המעגלים המודפסים (PCB) היו 19.2 מיליון דולר - עלייה של כ-4% מהרבעון הקודם. ההכנסות ממכירות ציוד בדיקה לצגים שטוחים (FPD) היו 15 מיליון דולר - צמיחה של 28%, כאמור.



שווי השוק של אורבוטק מסתכם ב-380 מיליון דולר ומניית החברה איבדה מתחילת השנה כ-14% למחיר של 11.9 דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully