וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי החל בבחינת הרכישה המתוכננת של אינסטרומנטריום ע"י ג'נרל אלקטריק

רונן סרברניק

3.4.2003 / 22:42

הרכישה של חברת ההדמיה הרפואית הפינית מוערכת ב-2 מיליארד דולר; הרשות המקבילה בארה"ב כבר הודיעה ל-GE כי סגירת העסקה לא תתבצע במחצית הראשונה של השנה



האיחוד האירופי החל בבחינה מדוקדקת של הרכישה המתוכננת של חברת ההדמיה הרפואית הפינית אינסטרומנטריום ע"י ג'נרל אלקטריק (סימול GE). הודעה על הרכישה, אשר מוערכת ב-2 מיליארד דולר, פורסמה ע"י חטיבת הציוד הרפואי של GE כבר בחודש דצמבר.



"המיזוג מאחד שתיים מהמתחרות הגדולות בתחומן", כתבה הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי בהודעה לעיתונות.



החקירה הנוכחית מצביעה על כך שבעיותיה של GE עם הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי לא תמו. ב-2001 עצרה הרשות את הצעת הרכש של GE לחברת האניוול אינטרנשונל (סימול HON).



הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב מנהלת אף היא חקירה בנוגע למיזוג, וכבר דחתה את מועד סגירת העסקה למחצית השנייה של השנה. GE מתכוונת להמתין ולראות מהן דרישות הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב, והאם קיום אותן הדרישות יספק גם את הרשות האירופית.



בעבר איפשרה הרשות להגבלים עסקיים עסקות במגזר הציוד הרפואי ללא הגבלות מיוחדות. ב-2001, לדוגמה, רכשה חברת פיליפס את חברת מרקוני מדיקל סיסטמס ללא כל התנגדות ודרישות רגולטוריות מצד הרשות להגבלים עסקיים.



כעת נראה כי הרשות הקשיחה את עמדותיה בנוגע לקונסולידציה. כמו כן מנהלת הרשות חקירה בנוגע למיזם משותף בתחום הרפואי של חברת סימנס וחברת דראגרוורק הגרמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully