וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח והכנסות גם לרדקום: ההכנסות יהיו 1.6-1.7 מ' ד' - כמחצית מהכנסות הרבעון הקודם

גתית פנקס

3.4.2003 / 10:14

ההפסד יהיה 2.6-2.8 מ' ד' ברבעון הראשון - פי 2.5 מהפסד הרבעון שעבר; המנכ"ל: מכירות המוצרים המסורתיים דעכו ואלה מהמוצרים החדשים הפונים לחברות הסלולר טרם נכנסו



מכירות נמוכות מהצפוי למוצרי ה-ATM והפריים-ריליי, בעיקר בארה"ב - זו הסיבה העיקרית שמספק היום ארנון תוסיה כהן, נשיא ומנכ"ל רדקום מקבוצת רד, לאזהרת הרווח וההכנסות החמורה שפירסמה החברה הבוקר. "השוק בו אנו פועלים הפך לקשה יותר - לא בגלל התחרות סביבנו אלא במסגרת קבלת ההחלטות האיטית המתקבלת על ידי לקוחות".



החברה, המתכננת ומוכרת כלי בדיקה לרשתות בעלי יכולות בדיקת איכות (QoS) לשירותי קול, הודיעה היום כי הכנסותיה לרבעון יסתכמו ב-1.6-1.7 מיליון דולר בלבד. מדובר בנחיתה חדה מאוד מההכנסות ברבעון הרביעי של 2002, שהיו 3.6 מיליון דולר (נפילה של 55%-53%). הרבעון המקביל היה אף הוא חזק יותר, עם הכנסות של 4.4 מיליון דולר.



בשורה התחתונה, מדובר בקריסה: הפסדי החברה יהיו ברבעון הראשון של 2003 25-27 סנט למניה - 2.8-2.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של 10 סנט (כ-1.1 מיליון דולר) ברבעון הקודם, הרביעי של 2002. את הדו"חות המלאים תפרסם החברה ב-28 באפריל לאחר סיום המסחר.



"הדגש שלנו היום הוא על מוצרים לתחום של ביצועי סלולר ו-VoIP", אומר תוסיה כהן, "ובמסגרת זו הכרזנו לאחרונה על פתרון חדש. במקביל, הפתרונות המסורתיים שלנו, לשוק ה-ATM והפריים ריליי נחלשו, ואין לנו הערכה כי הצמיחה שם תתחדש. התקווה המקורית שלנו היתה שהמוצרים המסורתיים ייחלשו ואלה החדשים יתפסו את מקומם, אך לא כך קרה. ברבעון הראשון לא יהיו תוצאות של חדירת המוצר החדש, שנמצא כעת בפיילוט אצל 10-15 חברות, אבל אני מאמין שהחל מהרבעון השני ההכנסות ממנו יעלו".



המוצר החדש מאפשר לענות על צרכי חברות הסלולר לקבל תמונת מצב על הרשת שלהן - הן ברמה מיקרוסקופית והן כתמונה כוללת. בתחום זה מתחרות ברדקום החברות אג'ילנט, נטהוק וטקטרוניקס.



לדברי תוסיה כהן, אין בשלב זה כוונה לבצע קיצוצים בחברה. "אנחנו מנסים לאזן בין הטווח הקצר לטווח הארוך", הוא אומר, "ולכן כאשר רמת המכירות שלנו מידרדרת, אנחנו מנסים באופן טבעי לבדוק אפשרויות לקצץ הוצאות. ואולם, אנחנו מאמינים בכיוון שלנו ומאמינים כי ההכנסות בטווח הבינוני יהיו גבוהות יותר ולכן שוקלים את האפשרויות". לחברה היום 140 עובדים בעולם (110 בישראל), וזאת לעומת 240 בשיא.



זהר ויהודה זיסאפל מחזיקים כל אחד בכ-2 מיליון מניות של החברה - 11.2% ו-10.9%, בהתאמה, ששוויין הכולל הוא 260 אלף דולר. רדקום נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 9.3 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully