וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ג'ונס איבד 0.5%

סופי שולמן

4.4.2003 / 1:00

הדיווחים על התקדמות כוחות הקואליציה הובילו לפתיחה חיובית - אולם המגמה השתנתה; גיוון אימג'ינג צללה ב-12% בעקבות אזהרת רווח; צ'ק פוינט הוסיפה 3%

דיווחים מעיראק על התקדמות נוספת של כוחות הקואליציה אל עבר בגדאד הובילה לפתיחת מסחר חיובית שלישית ברציפות בוול סטריט ומדד נאסד"ק אף הצליח לחצות את הרף של 1,400 נקודות. ואולם, זמן קצר לאחר מכן נחלשה המגמה החיובית והמדדים עברו למסחר תנודתי. מדד מניות הטכנולוגיה סיים את היום כמעט ללא שינוי ברמה של 1,396 נקודות. דאו ג'ונס איבד 0.5% לרמה של 8,240 נקודות.

הערכות כי חברות רבות הקפיאו את הרכש במהלך המלחמה ויחדשו אותו עם סיומה, תרמו למגמה חיובית בקרב מניות של חברות טכנולוגיה ויצרניות ציוד מחשוב כגון דל, מיקרוסופט וסיסקו.

בשלב זה הצליחו שני ימי המסחר האחרונים לאזן את המדדים ולמחוק את הנפילות שספגה וול סטריט בימים הראשונים של המלחמה בעיראק.

אירועי המלחמה בעיראק דחקו הצידה את הנתונים המקרו כלכליים והשפעתם על המסחר היתה מוגבלת למדי. כלכלנים בארה"ב ממשיכים להזהיר מפני תשומת הלב הבלעדית שמפנים המשקיעים למלחמה בעיראק, ומהתעלמותם מהנתונים הכלכליים שממשיכים להצביע על חולשה.

אחד הנתונים שהתפרסמו היום היה מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים לחודש מארס. המדד הצביע על צניחה לרמה של 47.9 נקודות לעומת צפי ל-52.5 נקודות ובהשוואה לנתוני פברואר - 53.9 נקודות. כל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על חולשה, כלומר חוסר התרחבות בסקטור.

עונת אזהרות הרווח לקראת תוצאות הרבעון הראשון בעיצומה, והיום הצטרפו לרשימת המזהירות הישראליות גיוון אימג'ינג ורדקום מקבוצת רד-בינת. שתי החברות נוספו לרדוויז'ן, שנמנית אף היא עם חברות של רד-בינת, ולאי.סי.טל, שהודיעו ביומיים האחרונים כי לא יעמדו בתחזיות המוקדמות.

מניית גיוון אימג'ינג צנחה ב-12% למחיר של 7.9 דולרים. בפתיחת המסחר צללה המניה ביותר מ-20% , אך לקראת סוף היום חזרו מחפשי המציאות למניה והובילו להתחזקות קלה. כל זאת, לאחר שהחברה, שפיתחה את הקפסולה לאבחון מחלות מעיים, הודיעה כי היא צפויה לדווח על הכנסות של 8.7 מיליון דולר ברבעון הראשון - צמיחה של 65% מהרבעון המקביל לעומת צפי קודם לצמיחה של 100%. רמת ההכנסות החדשה הצפויה לגיוון משקפת ירידה של 3.3% לעומת הרבעון הקודם.

מדובר באזהרת רווח חמורה וראשונה של החברה והיא מאששת את ההערכות הסקפטיות שנפוצו בשוק בשבועות האחרונים והובילו לפתיחת פוזיציות שורט רבות במניה. יורם אשרי, סמנכ"ל הפיתוח של החברה, ציין כי התוכניות המקוריות של החברה לצמוח ב-2003 כולה ב-100% לכ-58 מיליון דולר הן עדיין בנות השגה.

מניית רדקום רשמה עלייה של 1% למחיר של 89 סנט במחזור נמוך, לאחר שפתחה את המסחר בירידה של 9%. החברה הודיעה כי הכנסותיה לרבעון יסתכמו ב-1.6-1.7 מיליון דולר בלבד - נפילה של 53%-55% מהרבעון הקודם. הפסדי החברה ברבעון הראשון של 2003 יסתכמו ב-25-27 סנט למניה - 2.8-2.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של 10 סנט (כ-1.1 מיליון דולר) ברבעון הקודם, הרביעי של 2002. שווי השוק של רדקום מסתכם ב-9.2 מיליון דולר, ומניית החברה הוסיפה 23% מתחילת השנה, למחיר של 88 סנט.

חברת צ'ק פוינט פירסמה היום את מועד שיחת הוועידה שתקיים כדי לדון בתוצאות הרבעון הראשון, והודעה זו מתפרשת בשוק ההון כהודעת הרגעה על כך שהחברה לא צפויה לפרסם אזהרת רווח. מניית החברה נסחרה בעלייה נאה של 3% והגיעה למחיר של 15.5דולר לקראת סוף המסחר. עם זאת, בנק ההשקעות האמריקאי Southwest Securities ניסה לצנן מעט את ההתלהבות בסקירה בה ציין כי בדיקת ערוצי ההפצה של צ'ק פוינט מצביעה על פספוס אפשרי של תחזית המכירות.

מניית אלווריון נותרה בלא שינוי במחיר של 2.15 דולרים על אף הודעת החברה על הסכם עם ענקית התקשורת הסינית, צ'יינה טלקום. זו האחרונה בחרה בפתרון האלחוט של אלווריון ו-BISC לפרישה המסחרית הראשונה של רשת הגישה האלחוטית רחבת הפס בתדר 3.5 GHz. הרשת תותקן בעיר שנייאנג, בירת מחוז לייאונינג, שאוכלוסייתה מונה 4.5 מיליון תושבים. בנוסף, אותת היום צבי סלונימסקי, מנכ"ל החברה, על כך שאלווריון לא צפויה להזהיר לקראת תוצאות הרבעון הראשון. "אם היה קורה משהו לא צפוי היינו מודיעים", אמר.

מניית אן.די.אס התממשה קלות לאחר מספר ימים של זינוקים חדים. המניה ירדה ב-4% לרמה של 11.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully