וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההישגים בשדה הקרב תומכים בדולר: התחזק ל-119.95 ין

יהודה שויצר

4.4.2003 / 8:42

היום דווח כי כוחות הקואליציה מהדקים את טבעת החנק על בגדאד; ביחס ליורו ממשיך הדולר לשמור על יציבות ונסחר ב-1.073 דולר ליורו, הזהה לשערו אמש



הדולר ממשיך להתחזק ביחס לין עם התקדמות כוחות בעלות הברית לפאתי בגדאד. הדולר התחזק ב-0.25% ביחס לין ורושם שער של 119.95 ין לדולר, משער של 119.60 אמש. ביחס ליורו ממשיך לשמור הדולר על יציבות ונסחר ב-1.073 דולר ליורו, הזהה לשערו אמש.



שלשום רשם הדולר את העלייה החדה ביותר מזה שלושה שבועות מול היורו, עקב התקדמות כוחות הקואליציה לבגדאד. לפי סקר שערכה רויטרס בקרב מומחי ביטחון ומזה"ת, צפוי כיבוש בגדאד להסתיים בתוך 4-8 שבועות.



היום דווח כי כוחות הקואליציה מהדקים את טבעת החנק על בגדאד. הלילה נכבש שדה התעופה הבינלאומי של העיר. ארה"ב מסרה כי בקרב נהרגו 320 חיילים עיראקים, וכי כוחותיה השתלטו על חלקים מהשדה, המרוחק כ-20 ק"מ מהבירה. עוד דווח ברשתות הזרות כי הכוחות חדרו הלילה לפרברים הדרומיים של הבירה בגדאד, לאחר שלחמו במשך כארבע שעות עם חיילי משמר הרפובליקה. במקביל פעלו מצפון מערב לבגדאד כוחות קומנדו אמריקאים, שפשטו על אחד מארמונות הנשיאות של סדאם. בפעולה נהרג לפחות חייל אמריקאי אחד ושלושה נפצעו מאש ידידותית.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, נאם אמש בפני נחתים אמריקאים במדינת צפון קרוליינה. בוש אמר בנאומו כי "המלחמה לא תיפסק עד הרגע שבו עיראק תהיה חופשייה". בוש הוסיף כי המשימה היא להוציא את הנשק להשמדה המונית מידיו של "הרוצח ההמוני - סדאם חוסיין". הנשיא האמריקאי התייחס בדבריו להתקדמות הכוחות ואמר כי הוא מרוצה, וכי הכל פועל לפי התוכנית. "לא נקבל שום תוצאה חוץ מניצחון", סיים בוש.



נתוני מקרו מעוררים דאגה



בשונה מההישגים האמריקאים בשדה הקרב, בזירת המקרו הכלכלה הגדולה בעולם מעוררת דאגה. אתמול דווח כי מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים לחודש מארס ירד בשיעור חד לרמה של 47.9 נקודות, לעומת 53.9 בחודש פברואר ולעומת תחזית כלכלנים לרמה של 53 נקודות. רמה הנמוכה מ-50 נקודות מסמנת צמיחה שלילית במגזר השירותים האחראי לשני שלישים מכלל הפעילות הכלכלית בארה"ב. נתון זה מצטרף לנתוני המגזר התעשייתי שגם הוא רשם צמיחה שלילית בחודש מארס.



כן התפרסמו אתמול נתוני תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-29 במארס, במהלכו עלו תביעות האבטלה ב-38 אלף לרמה של 445 אלף תביעות - הרמה הגבוהה מזה 11 חודשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully