וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מימוש קל במעו"ף אחרי 3 ימים של עליות חדות

אלי דניאל

6.4.2003 / 17:06

הפועלים איבדה 1% עקב התפטרות המנכ"ל; מחזור המסחר - 176 מיליון שקל; מגמה מעורבת במניות הבנקים וקבוצת אי.די.בי; גבעות עולם זינקה ב-30% ביום האקס זכויות

אחרי שלושה ימים רצופים של עליות לקראת סוף השבוע שעבר, בהם טיפס המעו"ף בכ-8%, נרשמו הערב מימושי רווחים בינוניים והמדדים המובילים בבורסה סיימו את המסחר בירידות של כ-0.5% לערך.

המסחר היה תנודתי והושפע מחד מהידיעות המגיעות מעיראק בנוגע להתקדמות הכוחות האמריקאיים לבגדד - ידיעות שהקרינו על השוק באופן חיובי, ומאידך דברי נגיד בנק ישראל דוד קליין בוועדת הכספים הבוקר תרמו למגמת המימושים.

מדד המעו"ף נעל את יום המסחר בירידה של 0.4% לרמה של 355.67 נקודות, מדד ת"א 100 ירד ב-0.1% לרמה של 361.13 נקודות ומדד התל-טק 15 הוסיף 1.4%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-176 מיליון שקל.

רועי לאופר, מדסק המוסדיים של נשואה זנקס, ציין כי דברי קליין השפיעו בעיקר על המסחר בדולר ובשווקים הסולידיים קליין אמר הבוקר כי ההתפתחויות החיוביות בשוק ההון, בשוק המט"ח ובשוק האג"ח בשבועות האחרונים הן "לא יותר מאשר מתן אשראי לממשלה על נכונותה ורצונה לנהל מדיניות כלכלית שתשנה את הכיוון במשק". קליין הוסיף והזהיר כי: "אם יתברר בפועל שאין הדבר כך, הרי שהשווקים יביעו את דעתם די מהר, כך שלא מומלץ להתבשם מהכיוון החיובי שקיבלו השווקים באחרונה". האפיק השקלי, שרשם עליות חדות בשבועות האחרונים, התממש היום. השחרים סגרו בירידות של כ-0.6% והתשואות בטווחים הארוכים עלו לרמה של 9.95%. הדולר שנקבע ברמה של כ-4.664 שקלים ביום שישי, סיים את המסחר באופציות ברמה של 4.666 שקלים.

מניית בנק הפועלים , שהתחילה את המסחר בעליות של כ-1%, שינתה במהלך המסחר כיוון וננעלה בירידה של 1% על רקע הדיווחים כי מנכ"ל הבנק, אלי יונס, הגיש לבעלי השליטה מכתב התפטרות מתפקידו אחרי שנה בתפקיד. ההתפטרות של יונס באה כתגובה לאולטימטום אשר הציבו המשקיעים האמריקאים בבנק, במסגרתו דרשו את פיטוריו של יונס או שינוי דרכי הניהול, אשר להערכתם לא עלו בקנה אחד עם האינטרס של בעלי המניות. כאשר שרי אריסון הצטרפה לאולטימטום, לא נותרה ליונס ברירה אלא להגיש את מכתב התפטרותו.

האנליסט קובי פינקלשטיין מאינווסטק החליט להפחית את ההמלצה לבנק הפועלים בעקבות המהלך. פינקלשטיין ציין שיונס הספיק לבצע בשנתו הראשונה בתפקיד שני מהלכים אמיצים: פיטורי 800 העובדים וניקוי תיק האשראי עם ביצוע הפרשות של 2 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של השנה. לדברי פינקלשטיין, המהלך האחרון השיב את אמון המשקיעים בדיווח הכספי של הבנק ויצר מומנטום חיובי במניית הבנק. פינקלשטיין מציין כי הפגיעה במעמדו של מנכ"ל הבנק עלולה לפגוע שוב באמון המשקיעים באמינות הדיווח הכספי של הבנק.

יתר מניות הבנקים נסחרות במגמה מעורבת, כאשר מניית בנק לאומי עלתה ב-1%, מניית בנק דיסקונט ירדה ב-1% ומניית בנק המזרחי התממשה ב-1.7%.

במניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי נרשמה מגמה מעורבת, כאשר מניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-0.4% ומניית אי.די.בי פיתוח עלתה ב-1.5%. מניית דיסקונט השקעות סגרה ללא שינוי וכלל תעשיות ירדה ב-1.5%.

מניית רבוע נכסים נסחרה בירידה של 2% במחזור של 3 מיליון שקל. היום יוגשו הצעות המתמודדים על רכישת מניות הקו-אופ ברשת הרבוע הכחול.

בעליות חדות בלטו יחידות ההשתתפות של סקטור הנפט והגז. יחידת ההשתתפות של גבעות עולם זינקה ב-30% במחזור של כ-840 אלף שקל. היום היה יום האקס בהנפקת הזכויות שהשותפות מתכוונת לבצע, ולכן היחידה פתחה את המסחר במחיר של 2 שקלים, לאחר שהבורסה התאימה את מחירה להטבה שיקבלו מחזיקי יחידות ההשתתפות בהנפקת הזכויות. מגמה חיובית נרשמה גם ביחידות ההשתתפות של דלק קידוחים וישראמקו, שעלו ב-5.1% ו-3.1%, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully