וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של אירופה מאותת על הורדת ריבית: צופה כי האינפלציה תרד מתחת ל-2% עד יוני

דפנה מאור

6.4.2003 / 8:39

הבנק נמנע להוריד את הריבית בשבוע שעבר, משום שמוקדם מדי להעריך את השפעת המלחמה על הכלכלה האירופית



וים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, צופה שהאינפלציה בגוש היורו תרד אל מתחת לרמה של 2% עד יוני. הבנק המרכזי (ECB) קבע את רמת 2% בתור יעד עליון לאינפלציה בגוש היורו. דבריו של דויזנברג, הצפוי להאריך את כהונתו עד שיימצא לו מחליף, עוררו ציפיות להורדת ריבית בגוש היורו בחודשים הקרובים.



הבנק המרכזי של אירופה מתמקד, מהגדרת תפקידו, בדיכוי לחצים אינפלציוניים. אולם בשנה החולפת גברו סיכוני ההאטה הכלכלית על סיכוני האינפלציה, ובשל כך הוריד הבנק את הריבית בגוש היורו - לאחר שתקופה ארוכה נמנע מכך.



ביום חמישי החליט הבנק להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי בפגישתו היום. ההחלטה לא השפיעה על המסחר ביורו, אשר ירד ל-1.0725 דולר - במגמה שאיפיינה אותו מהבוקר. הריבית הנוכחית בגוש היורו היא 2.5%, לאחר שהבנק הוריד אותה במארס.



התחזית ליציבות המחירים בטווח הבינוני השתפרה בחודשים האחרונים, בעיקר בשל הקצב האיטי של הצמיחה הכלכלית ועליית שער היורו, נאמר בדו"ח הבנק. תחזית הצמיחה לגוש היורו הוקטנה אף ל-1%, לעומת תחזיות של 2.1% בדצמבר. אולם הבנק ציין כי מוקדם מדי לקבוע את השפעותיה של המלחמה בעיראק על הכלכלה באירופה, ולפיכך צפוי שיחליט על צעדי הריבית בהמשך.



במארס היתה האינפלציה 2.4%, לעומת 2.3% בפברואר. העלייה נבעה בעיקר מהתייקרות מחירי הנפט, שעלו ב-25% מאז ה-12 במארס. פגישתו הבאה של הבנק בנושא הריבית תתקיים ב-8 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully