וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי הון מרכישה חוזרת של האג"ח של ברק משוקללים בהפרשה שביצעה מתב בגין החזקתה בחברה

ערן גבאי

6.4.2003 / 10:52

כך נודע ל-TheMarker; הרכישה החוזרת - בסכום של 18 מיליון דולר; מתב הפרישה יותר מ-9 מיליון שקל בגין ההשקעה בברק; ברק תחתום על מסגרת אשראי עם הפועלים ודיסקונט לרכישת האג"ח מפישמן



ההפרשה שביצעה חברת הכבלים מתב בדו"חותיה השנתיים בגין ההשקעה בחברת השיחות הבינלאומיות ברק כללה גם רווחי הון מרכישה חוזרת צפויה של איגרות החוב של ברק בכ-18 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker.



מתב ביצעה בדו"חותיה הפרשה של 15 מיליון שקל כהוצאה אחרת, כשעיקר ההפרשה - 10-12 מיליון שקל - בגין ההחזקה בברק, עבורה קיבלה החברה הערכת שווי חדשה. מתב מחזיקה בברק 10% מהמניות. יתרת ההפרשה של מתב מיוחסת להוצאות הארגון מחדש בחברה.



דנקנר השקעות , המחזיקה בכמחצית ממניות מתב, דיווחה בדו"חותיה השנתיים על הפחתה של 9 מיליון שקל בגין ההשקעה של מתב בברק. יתרת העלות המתואמת של ההשקעה בברק בספרי מתב, קודם להפרשה, הסתכמה בכ-25.6 מיליון שקל.



ברק הודיעה בתחילת מארס שהיא נמצאת בתהליך לגיוס מסגרת אשראי חדשה מהבנקים הפועלים ודיסקונט של כ-18 מיליון דולר לרכישה חוזרת של האג"ח שלה, ככל הנראה מאליעזר פישמן, המחזיק בכשליש מאיגרות החוב של החברה. הרכישה החוזרת של איגרות החוב אמורה לסלול את הדרך בפני ברק למיזוגה עם נטוויז'ן ו/או עם קווי זהב ובהמשך גם עם חברת הכבלים הממוזגת.



הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, חייב את פישמן למכור 20% מאיגרות החוב של ברק שבידיו עד נובמבר 2003 ואת יתרת האג"ח עד נובמבר 2004, כחלק מאישור רכישת השליטה של פישמן בקווי זהב.



הבנקים צפויים להזרים כמחצית ממסגרת האשראי בת ה-18 מיליון דולר לברק והמחצית השנייה אמורה להיות מוזרמת על ידי בעלי המניות בברק. נזכיר כי בעלי המניות הזרים בברק כבר קיבלו החלטה עקרונית למכור את מניותיהם בחברה, מהלך שככל הנראה יתאפשר כחלק מהסכמי המיזוג הנבחנים.



ברק רכשה עד היום חזרה כשליש מהאג"ח שלה, ומזה קרוב לשנה היא מצהירה שבכוונתה להמשיך ולרכוש את האג"ח בהתאם ליכולותיה הפיננסיות והתזרימיות. איגרות החוב של ברק, שנסחרו לפני כ-3-4 חודשים במחיר של 52 סנט, נסחרות כיום במחירים הגבוהים מ-60 סנט.



ברק היתה חברת השיחות הבינלאומיות היחידה שרשמה ב-2002 צמיחה בשורה העליונה. ברק רשמה גידול של 3% בהכנסות השנתיות ל-708 מיליון שקל. הרווח התפעולי השנתי של ברק גדל ב-94% והסתכם ב-131.7 מיליון שקל, והחברה עברה לרווח נקי של 63.8 מיליון שקל.



לכל החברות הפועלות בשוק האינטרנט והשיחות הבינלאומיות ברור כי השנה הקרובה תתאפיין במיזוגים בין השחקנים השונים בשוק. בעלי המניות של החברות קיבלו באחרונה ארכה נוספת לשיחות המיזוג, כשהצליחו לשכנע את משרד התקשורת לדחות את פתיחת השוק לתחרות לאוגוסט 2004 לפחות.



ידוע כי שיחות מתקיימות בין ברק וקווי זהב, ברק ונטוויז'ן, ובין שתי ספקיות האינטרנט נטוויז'ן ואינטרנט זהב . לא מן הנמנע כי המיזוג הראשון בתחום יתממש כחלק מהסדר הנושים הנרקם בתבל, בו צפויות להימכר החזקות תבל בנטוויז'ן (45.7%) למרבה במחיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully